|
|
|
|---|---|
|
Hej mina gamla vänner! Jag har inte vart inne här på länge för jag har haft min gamla 740 -95 avställd ett bra tag. Nu är det så att jag står i funderingarna om jag skall försöka bli av med min 740 eller om jag skall fixa till den. För att ställa frågan snabbt, Sälja för 5-10k (om man har tur) eller restaurera till en 30k-bil? Har haft den ståendes hos mina päron där den har blivit nonchalerad i regnet och den börjar få en del problem, för att att göra det enkelt: Hål i ventilkåpan (vid 4:ans tändspole) Ärgat en hel del på vänstra bankens topplock vid tändstiftshålen. går inte på alla cyl (tändstift/tändspolar som är problemet, har gått på alla nyligen) Tickar vad som låter som det kommer underifrån Batteriet dåligt, något drar ut batteriet ganska snabbt Nav-displayen har nu lagt av så gott som helt, Kan blinka till ibland EL-Solskyddet bak har kuggarna blivit utslitna bakluckan ser för jävlig ut höger framdörr ganska rostskadad Vänsterdörrens inredning ser inte fin ut där man drar i dörren inåt. Det är väl det som står ut mest om bilens nackdelar. Annars är chassi i ganska bra skick. A/C:n läcker lite men har fungerat när den har tryck. Är en ganska händig mek så hade tänkt att börja med att antagligen lyfta vänstra topplocket för att gå igenom det med tanke på ärget i tändstiftshålen. Detta om jag skall behålla den. Tycker om den riktigt mycket för jag tycker det är en av dom bästa bilarna jag haft förutom att jag inte hade råd att köra den för några år sen. Därför den blev nonchalerad. Så, vad hade ni gjort? Någon som tycker jag kommer lägga alldeles för mycket tid och pengar som jag inte kommer få igen? Tacksam för era tankar! | |
|
Efter att ha varit i likande sits med bilar tidigare, säger jag sälj... Har man tappat inspirationen såpass med en bil brukar det vara svårt att få igång den, jag har haft bilar stående i flera år med tanken att ta tag i renoveringen av dem, men det har oftast slutat med att jag sålt av dem efter ett par år i dvala. E38 står väl och balanserar i värde,men tyvärr är det nog svårt att få ut pengarna du skulle behöva plöja ner i den. |
|
|
Satsa? 6växlad ja eller kanske nja, automat absolut nej. Mvh Stephan |
|
| Automat, inget fel på lådan och inga tendenser till att slira bakåt i neutral... Än... | |
|
Uppdaterar lite. Har haft lite att göra så jag tog in nav-skärmen i huset och felsökte. Verkar som en lödning spruckit på kretskortet närmst mot skärmen. Så för dom som har en skärm som kan blinka till och allt annat fungerar så gå över det kortet med lödkolven. Ser ut som att fungera felfritt igen. |
|
| Du får lägga upp en projekttråd någonstans om det blir renovering, alltid trevlig läsning och kan även ge dig inspiration | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.