|
|
|
|---|---|
|
Nu när jag har tändkablar och fördelarlock demonterat testade jag tändkablarne alla låg ca 6,3 ohm utom tre stycken inget utslag på ohmmätaren . En var cyl sida 1-6 två på cyl sida 7-12 . Testade att ringa en tändhatt ingen kontakt mellan ut och in på tändhatten skall det vara så eller något brott i tändhatten . Om man står framför motorn vänster fördelningsdosa cyl. 1-6 vilken kabel överst på fördelningsdosan sedan infallande följd samma sak på höger 7-12 . Min översta kabel går till cyl. 5 på vänstra sidan är det rätt ? Hoppas ni förstår vad jag menar så att tändföljden bli rätt | |
|
Skall vara understa som går till cyl. 5 |
|
|
Mina kablar är kopplade så sett framför motor På cyl 1-6 Sitter kabel till cyl 2 överst sedan 4,6 spole 3, 1,5 Cyl 7-12 11 överst sedan 7,9,spole 12,10,8 Hoppas detta är rätt Finns det koppling schema på detta någonstans? |
|
| Vad har du för tändkablar och fördelarlock? Det står ju på dem vilken det skall vara? | |
|
Har BMW med Beru kablar på kablarna står siffror 1-6 kan inte hitt något på locket |
|
| Konstigt, det står på mina, men jag har för mig att siffrorna var lite svåra att hitta. Är du säker? Du har kollat noga antar jag? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.