AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.873

Alpina B12 5,7 Coupe

ne
111
necesse
M550i xDrive -18
850 CSI -94

Förvånad !

Det verkar som intresset för fina E31 Alpina ökar, fått mail och telefonsamtal ( hur de nu fått tag i dessa ) med frågor om Alpinan jag har är till salu, de bjuder, antyder löjligt mycket och vill ha bilder och information, är det ett försök till scam eller har intresset för ovanliga Alpina ökat så mycket på kort tid ? De som ringt och mailat kommer från Tyskland och USA, kan väl tillägga att den INTE är till salu ! Är mest intresserad om någon annan uppfattat detta stora intresset för Alpina B12 5,7 Coupe

Pär
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Först grattis till en unik bil!
Beskrivningen "Holy Graal" stämmer ju väldigt väl på denna fantastiska bil.
Antalet tillverkade hjälper ju till att spä på den unika känslan runt fordonet och bara den grejen att Alpina tog en redan klart avancerad konstruktion och "förfinade" det hela
med ännu mer teknik,bilen låg ju klart högt upp i toppsegmentet med antalet hästkrafter,växellådsteknik,kolfiber,specialfälgar.Karossdesignen var ju oxå från början fantastisk,går ju knappast att påstå den är ful,tidlöst vacker var det någon som sa.
Att försöka göra en Scam känns bara dumt affärs tekniskt men klart,tjuvar finns med mer eller mindre påhittiga metoder.
Intresset kommer nog alltid att finnas o de blir inte billigare.
Kör försiktigt men njut!
Mvh Dic
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
I dagens sverige skulle jag försöka ha bilen på ett annat ställe än den adressen som står i transportstyrelsens register.. Men det är jag det..
ne
111
necesse
M550i xDrive -18
850 CSI -94

Jodå, den bilen står säkert på annan plats !

Pär
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Eller se till att ha sig själv och allt annat man äger på en plats dit posten inte kommer !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.