AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.500

Bagagelucka gör mig vansinne e39! Touring

va
38
vadkanmanheta
520I Touring -02
Tjena. nu är det så att har suttit å surfat runt litegrann på massor med hemsidor och forum och läst om problem med bagageluckan. men har inte hittat någon som skrivit likande fel som jag har.
Det är så att Bagageluckan bränner säkringen till öppningen. Tänkte mest fråga om någon vet om Motorn till låsmekanismen är känslig? För det är så att här för ett tag sen så började bagageluckan rackla med mig. så demontera hela innersidan på bagagedörren för att få upp den med nödöppningen. sen en dag senare så hade jag varit å köpt en låda med cola. som jag hade haft i bagage under tiden jag körde. och det tråkiga är att då började en pysa. så stannade och snörde ut den direkt. efter det bränns säkringen till bagageluckan mellan 5minuter till 2h. har inte gjort så tidigare. har sökt igenom varenda kabel man kan se plus tagit ner innertaket och följt kablarna hela vägen. inget kabelbrott. så frågan min är. kan det vara inne i motorn det kortsluter? att det kan ha farit in lite colaskvätt där och att det geggar så det stör elektroniken? eller skulle det vara svårt för flytande vätska att råkas "spruta" in i den motorn? Har rengjort överallt det "sprutat" men tänkte ifall det kan vara kvar i motorn. ngn erfaren? :D
We
2.004
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Kanske en dum fråga men den bör ställas, har du kollat så att det är rätt typ av säkring?
va
38
vadkanmanheta
520I Touring -02
Står att det ska vara 8A men har testat ha i både 7,5 å 10A å den knäcker båda.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Vilket nummer här Länk är det på säkringen som går?

För att nödöppna finns det en plastlucka i klädseln med en vajer innanför, så du behöver inte ta bort hela klädseln.

___

Min bil: Länk
va
38
vadkanmanheta
520I Touring -02
Nr 53. Roliga är att centrallåset å låset till tankluckan fungerar fast säkringen farit. Det till nödöppningen hade farit bakom allt så :) alltså menar klädseln å de endast på själva luckan :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.