AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.869

Vaxa nu eller lackförsegla ?

Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Hej i höstregnet!
Jag vaxade min 840 för två månader sedan med NXT 2.0.Oj -Shine on you crasy diamond-.
Jag ställer av bilen i oktober och undrar nu om jag skall lägga på vax igen eller en lackförsegling?
Bilen kommer att stå i kallgarage 6 månader.
Det blir ju vax som vanligt nästa vår men spelar det någon roll för det resultatet vad jag lägger på nu?Eller skall jag inte lägga på nåt alls?

Mvh Dixie.

em
906
em3
M3 cab -03
i ett torrt kallgarage, skulle jag koncentrerat mig mer på bilens olika vätskor, bensin i tanken, hydrauloljor (fuktfria), kylar- och spolar-vätska etc. Har lacken ett bra grundskydd, borde det inte var några problem.
Men kolla gärna karossen också, att inte vatten finns i skarvar osv., för om bilen varit utsatt för fukt innan avställning vid lägre temperaturer, tar det mycket längre tid för fukten att dunsta ( enkel fysik...), och problemet är att rostbildning funkar som bäst vid ett par plus-grader!!!!

em3
em
906
em3
M3 cab -03
....men det hade du kanske redan koll på.... :)

em3
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Vaxskyddet slits väl inte nämnvärt av att bilen står inne i ett garage i sex månader? Jag hade vaxat strax innan påställning. Du kan ju underhålla ditt nuvarande vaxlager med ett bra spraywax som Mothers reflections nu innan du ställer in den.
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Tack för bra svar!

Problemet nu i ösregnet är att jag får vatten/imma i ena dimljuset.Svensksåld 840 så bilen har 55w = halvljus dagtid vilket gör att jag slipper fälla upp lyktorna.
Provade med silikon för några år sedan men det har kommit in vatten/dimma ändå.
Får väl ta ur den igen men hur gör jag för att slippa det försmädliga lilla problemet?

Hoppas på Sverige ikväll !!!
Mvh. Dixie.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.