|
|
|
|---|---|
|
Hej i höstregnet! Jag vaxade min 840 för två månader sedan med NXT 2.0.Oj -Shine on you crasy diamond-. Jag ställer av bilen i oktober och undrar nu om jag skall lägga på vax igen eller en lackförsegling? Bilen kommer att stå i kallgarage 6 månader. Det blir ju vax som vanligt nästa vår men spelar det någon roll för det resultatet vad jag lägger på nu?Eller skall jag inte lägga på nåt alls? Mvh Dixie. | |
|
i ett torrt kallgarage, skulle jag koncentrerat mig mer på bilens olika vätskor, bensin i tanken, hydrauloljor (fuktfria), kylar- och spolar-vätska etc. Har lacken ett bra grundskydd, borde det inte var några problem. Men kolla gärna karossen också, att inte vatten finns i skarvar osv., för om bilen varit utsatt för fukt innan avställning vid lägre temperaturer, tar det mycket längre tid för fukten att dunsta ( enkel fysik...), och problemet är att rostbildning funkar som bäst vid ett par plus-grader!!!! em3 |
|
|
....men det hade du kanske redan koll på.... :) em3 |
|
| Vaxskyddet slits väl inte nämnvärt av att bilen står inne i ett garage i sex månader? Jag hade vaxat strax innan påställning. Du kan ju underhålla ditt nuvarande vaxlager med ett bra spraywax som Mothers reflections nu innan du ställer in den. | |
|
Tack för bra svar! Problemet nu i ösregnet är att jag får vatten/imma i ena dimljuset.Svensksåld 840 så bilen har 55w = halvljus dagtid vilket gör att jag slipper fälla upp lyktorna. Provade med silikon för några år sedan men det har kommit in vatten/dimma ändå. Får väl ta ur den igen men hur gör jag för att slippa det försmädliga lilla problemet? Hoppas på Sverige ikväll !!! Mvh. Dixie. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.