AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.359

335/435 GC sökes

Fick mitt förra inlägg raderat utan förklaring, men då det finns flera liknande trådar i omlopp så förutsätter jag att det var ett misstag från admins sida.

-------------------------------------------

Har knarkat blocket sen i våras men har inte hittat några objekt som passar.

Är egentligen ute efter en M3 men eftersom de vägrar gå ner i pris (under 600 så slår jag till) så kom jag överens med sambon om att köpa en 335/435 GC så länge.

Diesel eller bensin spelar ingen större roll, dock så har vi lite andra krav:

M-Sport
Sport-automaten
Stora navigatorn
PDC fram och bak
Aktiv farthållare
Kvarvarande garanti
Ej läder (både sambon och jag hatar lädersäten)

Annat på pluskontot:
Adaptivt chassi
HUD
Elsäten
Dragkrok
Panorama
M-Sportbromsar

Resten känns lite som det kvittar.

En motsvarande 4-serie Grand Coupe skulle även funka.

Har någon en vän eller kollega som vill sälja eller om du bara råkar se något så säg till.
Missade visst att skriva att det gäller en 335 touring och inget annat
Tack för erbjudandet men det är lite för mycket i utrustningsväg som saknas
Pe
1
Pelcon
335i xDrive Touring M-sport
Ja, förstod nästan det. Det finns en vit ute (bla på Blocket tror jag) som är högre specad, utsatt för 529 000.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag har av ren nyfikenhet hållit lite koll på blocket efter 335i touring sedan jag skaffade min bil. Kan utan att överdriva säga att utbudet har varit skralt. Om man dessutom skulle vara ute efter en bakhjulsdriven bil så blir det extremt tunt utbud. Tror inte jag sett en enda estorilblå under en tvåårsperiod. Om man vill ha diesel så har utbudet varit bättre. Det har varit bra kampanjer på diesel också, vilket det aldrig varit för bensinaren. Lycka till i letandet (hållet du ut ett tag så borde en M3 vara ett faktum snart).
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, de är verkligen inte vanliga. Jag tror att jag oftare ser Maserati här i Uppsala än bakhjulsdrivna 335i F3X.
Xdrive eller ej spelar ingen större roll, det är lädret det faller på. Återförsäljarna jag har snackat med säger att majoriteten har läder men även att det finns en hel del utan. Gäller bara att hitta en sån med rätt utrustning i övrigt.

Hittar jag inget till våren så har förhoppningsvis m3 gått ner tillräckligt i pris, omöjligt att hitta en sån utan läder men det får jag leva med.
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Är ventilerade läderstolar acceptabla? Jag har haft lädersäten i flera bilar, gillar det mycket men blir svettig på ryggen under längre körningar. Har inte själv provat ventilerade stolar ännu, men hoppas få med det i kommande bil.
Köp i Tyskland, du komma leta i månader om du överhuvudtaget hittar en bil med den specifikationen i Sverige. Väldigt snävt krav.

Här är en 2014 med 2000mil i Estorilblau II hos en tysk BMWhandlare.

Länk
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag är inget fan av läder heller. Valde att nöja mig med m-sportklädseln och är riktigt nöjd med den. Jag har inte sett en enda F31 335i touring i trafik förutom min. Tror Steven har rätt, ska man hitta en bil med specifik spec är det bara att glömma Sverige. Sen gillar jag personligen den lätta och överstyrda känslan man får i en rwd bil. Sen har jag jäkligt svårt med att en xdrive är så hög rent estetiskt. Kan låta lite löjligt men ger en helt annan visuell upplevelse.
Det var ute ett par 335 i början av året, men var så fokuserad på m3 då så såg dom inte ens som ett alternativ. Provkörde även en sedan med helt rätt utrustning förra helgen, dock fel kaross.

Import är uteslutet, inte värt det extra besväret, då väntar jag hellre in rätt objekt.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Bara att hålla ögonen öppna och vänta då! Kan nämna att 335i svarar väldigt bra på ett power kit. Blir en helt annan bil jfr med original och minskar avståndet mot M3 (i synnerhet med m-bromsar och adaptivt chassi).
Ja PPK kommer jag troligtvis köra på innan den kommer ur bilhallen (om jag inte köper från privatperson då)
Verdi
Varför måste det vara en touring om du kan tänka dig en sedan M3?
För att en m3 är en sån sjuk kompromiss som egentligen inte ens bör vara möjlig om man ser till det praktiska, roadtrips med babyskydd, bilbarnstol och en massa packning kommer bli intressant.

Både sambon och jag har alltid velat ha en m3 och det känns värt att behöva kämpa lite extra de gånger man hade behövt extra utrymme. Bäst hade en m3 touring varit men det kan man väl bara drömma om.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Kan även jag ge stor tumme upp till PPK på 35i-motorn, den får ett brett register som är väldigt trevligt till vardags.

Känns som du letar efter en trevlig spec annars, hoppas du hittar något!

M-sport-klädseln och RWD hade jag också valt om jag kryssat själv, men nu kommer snart månaderna då xDriven kommer till sin rätt. Äntligen! :) Lädret gör sig dock väldigt bra ihop med utökat läder, men det fanns inte på dom första årsmodellerna av F30/F31.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.