|
|
|
|---|---|
|
Köpte nyligen en 520,97:a, automat. Nybesiktad i juni men då innan ordinarie besiktningsperiod med blanka papper, så den kändes trygg, går kalasbra osv och ser fin ut, men hittat lite fel,tex strålkastarna pekade i backen och brända reflektorer, så strålkastarna köpte jag nya, men började bli misstänksam och gjorde igår en biltest(som ej reggas) hos bilprovningen och dem hittade: bakre domkraftsfästena inkl 20cm av den balken sönderrostade, båda sidor. Bromsrör främre/mitten dåliga, så dem behöver bytas. Bakre bromsbelägg dåliga Ej nyckel till avtagbart drag. Alla dessa skulle bli tvåor Sedan är ett remhjul(troligen kompressorn) eller något dåligt till ac:n när den är på då det låter, även dålig rem. bilen behöver nya vinterdäck, besiktas från o med idag fram till sista januari, samt behöver servas med ny olja och stift(har hemma och gör själv. Är den värd att fixas till? känner inte för att byta bil då jag fastnat för bilen då den är underbar och köra, men rosten skrämmer mig mest då sånt verkar vara grymt dyrt att fixa till, sedan acgrejen är ju inte måste men störande ljud! men köpte den för 14000kr, och har nog inte riktigt lust att direkt lägga lika mycket till för att få iordning på denna, visserligen vet man ju vad man har men... vad hade ni gjort? tips mottages gärna på billig verkstad eller hobbymek i Kronoberg, alt runt Linköping. | |
|
Det är ju inte jättedyra grejer att ordna sett i material. Mest arbetstiden som kostar om man inte klarar av det själv. Om det är värt det eller inte kan nog bara du svara på. Jag hade nog inte orkat fixa en 520 automat då hade jag sålt den istället och köpt en fräschare e39. Det börjar ju bli vinterbilssäsong nu och eftersom den går januari ut så borde du ju få hyfsat betalt för den som den är nu iaf. |
|
|
Hittade nyckeln till dragkroken, och det funkar enkelt och ta ner den och sätta i den igen. sedan rosten och bromsrören har ja nog hittat en som kan hjälpa mig me, men acgrejen känner jag mig lite vilsen i.. Vad är det för typ av grejer man skall byta så som remhjul, rem osv? även verkstäder verkar inte riktigt ha koll, speciellt inte vilken remsträckare det ska vara. Kan man köpa själva remhjulet till ackomressorn löst? Känns lite mer lättöverskådligt att fixa till den nu när inte allt måste in på verkstad, så kan nog vara värd att fixa till trots allt. |
|
| Kolla sprängskiss på realoem.com där ser du allt om hur remdriften till ac-pumpen är. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.