AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.698

Överförning av musik från USB funkar ej

Har en 330d från 09 (E 93 Navi CIC pro). Tänkte lägga in musik från ett usb:minne till den. Funkar o spela musik men när jag ska överföra står det att det inte finns nått USB. Har formaterat i FAT 32. Måste det vara nått speciellt minne?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Har för mig att på den versionen av CIC så kan du bara överföra musik via USB-kontakten i handskfacket?

----
BMW CS/SC #6212
Va nog lite otydlig när jag skrev. Försöker att via handskfacket föra över musik. Kan spela musik, även ställa in Random o det funkar. Men när jag vill föra över från USB:n till den interna hdd så står det att det inte finns nån USB. Har formaterat i Fat32. Kollat oxå så att den inte har nån dold partition som stör (USB:n).
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Kan du spela musik från USB:n i handskfacket? Det kan inte jag, bara från mittkonsollen. Efter det att jag läste din fråga så gick jag ut i bilen för att testa att importera mp3 från USB:n i handskfacket och CIC:n men då finns inte funktionen import/export i menyn som det gör när det sitter i mittkonsolen. Om jag väljer import-funktionen i mittkonsolen så förklarar den att jag ska sätta ett USB i handskfacket så frågan är om funktionen gäller att importera/exportera mellan olika USB och inte till CIC hårddisken?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Klicka på länken så får du säkert rätt på det för det fick jag :)

Länk
Har nu testat allt. Är nog så att min dataöverföring är trasig, men att musiken funkar. Laddade hem en uppdatering för de nya telefonörerna. Men bilen känner inte igen mina USBstickor.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Testa följande:
Sätt i minnet i handskfacket utan att ha tändningen på.
Klicka dig fram till menyn för USB. Bli inte lurad av att det står "not connected". Det har ingen betydelse i det här sammanhanget när du ska kopiera filer.
Tryck på option-knappen och välj "import/export" media.
Om du inte kommer vidare så klicka vänster med hjuet tillbaka ett steg och klicka in dig igen. Till slut kommer du att se USB kan importera.

Jag har uppmärksammat (har ett 32GB minne fullt med mp3) att det tar upp till en minut innan CIC reagerar att USB-minnet sitter i så man får ha lite tålamod och klicka fram och tillbaka för att du ska komma vidare att importera. Eller så är det det ett delay hos mig för at jag har stort minne med många mp3 filer.

Stäng inte av bilen under import för då får du börja om från början igen. Fråga hur jag vet .-) Det spelar dock ingen roll om motorn går eller inte.

När man väl importerar kan man också se hur mycket minne man har kvar på hårddisken. Har läst att hårddisken är på 80 GB här på forumet och att tilldelningen audiofiler är på 8GB. Detta verkar inte stämma då jag fört över mer än 25GB. Tror mer att limiten har med hur många filer man kan ha. Har sett något om 1500 eller var det 15000 ljudfiler?

Lycka till!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
På andra raden borde det stå att efter du satt i minnen så ska du sätta på tändningen men det förstod nog vem som helst. Men skriver det ändå för att inte få påhopp. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.