|
|
|
|---|---|
emilo |
Tänkte att jag skulle skämma bort min gamla bil med ny olja i bakaxeln och växellådan. Var på mekonomen och kollade men vi lyckades inte reda ut vad man ska hälla i. Nån som har nåt tips på nån bra olja/oljor? |
BeeMWe playboy |
Använd samma olja som du alltid haft förut |
emilo |
Nu är det så att jag är nyomvänd BMW ägare och har tidigare använt bilar med märket Ford... |
|
Hej! Jag använder helsyntetisk Redline MTL GL-4 75w80 i min växellåda och enligt rekomendation från BMW-handlare Valvoline GL-5 (vet ej viskocitet) i bakaxeln. Redline-oljan kan vara svår att få tag i men min Shell-mack kunde ordna hem på 2 dagar. Kolla in följande artikel om transmissionsoljor: Länk Bra att du insett att BMW är bilen man ska ha. MVH bmwdriver 318iS -88 BMWCS#4324 |
|
|
Hej! Har kört en E30 323 årsmod 84 i nästan 7 år. Har bott i Norrland mestadels och hällde där i Q8:a Dextron III Växellådan har gått som en dröm och den känns mjuk trots -30 grader. Denna olja är dock väldigt tunn, packboxen för växelväljaren läcker lite. Men det har den gjort i 6 år nu. Och det är inget man behöver oroa sig för. Nivån har ej sjunkit märkbart emmelan mina 2 års intervaller. I bakaxeln så har jag en Shell Donax? Obs!!! Denna olja går bara till bilar utan diffbroms. Hade en 25% diffbroms tidigare och den var det en speciell ola till, men jag kommer ej ihåg vad tyvärr. Andreas Eriksson |
|
|
Shell Donax???? Det är bromsvätska! Inte transolja MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.