|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Men som sagt windows eller mac är inga problem för mig, endast IOS. | |
|
Jag misstänker att det är en annons som ställer till det då problemet inte går att återskapa varje gång. Jag går aldrig in via startsidan utan alltid via forum/senaste.asp. Har testat 20 gånger nu utan problem. Men sidan är tung, många av annonserna är inte optimerade. Bara Vonne-annonsen väger 0.5 mb, och många requests som segar ner. |
|
|
Jsg går också alltid in direkt till forumet och har aldrig problem Per L |
|
|
Jag har inte några problem med att AP är långsamt. Angående att trafiken gått ner här, vart är folk istället? Bimmers Of Sweden på FB, men sen då? Zatzy.com lider verkligen sotdöden sen nått år tillbaka, dom har ett mycket större tapp än vad Autopower har.. |
|
|
Det är helt klart relaterat till annonserna - det är när de skall laddas som hela sidan hänger sig i kanske 10 sekunder. När annonserna är laddade "lossnar sidan igen" - tills man klickar sig vidare då en ny laddning av annonser skall ske... Ibland häger den sig helt och då kommer det upp ett meddelande om att sidan inte svarar på grund av ett script som körs. Håller också med om att Autopower.se slöar ner andra sidor om man har flera flikar igång samtidigt. En kombination som blir väldigt seg: Autopower.se, Blocket.se, Tradera.se och Outlook.com (inloggad i Hotmail t ex.). Kör som sagt Win10 och Edge. Med vänlig hälsning Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja det är annonserna som ställer till det. Fungerar fint med Chrome och adblockplus Angående vart folk är så säger jag grupper på facebook. Själv är jag medlem i bla E39 M5 owners group, språket är på engelska men övrigt mycket bra grupp. Andra grupper jag är med i är BMW E39 sverige som är en svensk grupp med 1158 medlemmar. Fylls med massor av inlägg om E39 varje dag. BMW-marknaden har 13500 medlemmar där det sprutar ut annonser hela tiden. Sedan finns bimmers of sweden samt andra grupper för respektive bmw-modell, e30-ligan, e36-ligan osv. Är en jävla aktivitet. Jag gillar AP men tyvärr verkar det som Facebook tar över som forum och köposälj plattform mer o mer gällande allt, inte bara bmw. Anledningen är väl att det är så lättillgängligt att nå och kommunicera med folk på Facebook. Alla vet hur man gör. |
|
| Jag tycker med att det verkar som om alla traditionella forum har fått stå tillbaka till förmån för grupper på Facebook. Tyvärr... | |
| Äntligen en anledning att gå med i FB skiten igen alltså. | |
|
Kan någon som vet ge mig några argument för varför det skulle vara bättre med Facebook än detta forum om man vill avhandla traditionella Autopower-frågor. Facebook framhålls även i andra liknande forum som detta (tex VOLVO P1800-forumet) och jag tycker att allting bara blir besvärligt, rörigt och svårt att hitta i Facebook! Vad är det som är så bra med Facebook som jag inte förstår? Per L |
|
| Jo det kan jag upplysa om. Det som är väldigt fiffigt med facebook är att du får skräddarsydd reklam till alla dina skärmar samt att fb lägger en liten kaka i din burk som helt sömlöst kartlägger dina surfvanor. | |
|
Vilket redan idag sker på varenda sajt du besöker i princip. Inte direkt FB specifikt. ------- //Lövet |
|
| I mina ögon passar Facebook bra till inlägg av typen "kolla mina nya fälgar" osv. Att föra tekniska diskussioner som här på Autopower är helt värdelöst på FB, och lycka till med att finna ett sånt inlägg ett år senare om det är en aktiv fb-grupp. | |
|
Som jag skrev är det tillgängligheten. Det är så enkelt att använda Facebook. Svenssons surfar inte på datorer längre de har en surfplatta eller en smartphone. Då använder man främst appar och via dem är man nåbar hela tiden och du får en notifikation så fort det hänt något i din diskussion och du är bara ett knapptryck från att svara. Visste forum mailar ut när något hänt i din tråd men ni förstår skillnaden. Det går att söka i grupper. Groups-appen fungerar fint också som ger fler funktioner för grupper på Facebook via en mobil enhet. Men jag håller faktiskt med om att traditionella forum är bättre i längden men tyvärr vinner Facebook på tillgängligheten samt att man når så mycket mer folk. M5board.com har jag helt slutat besöka efter jag gick med i M5 e39 owners club men ap och m5portal besöker jag fortfarande dagligen. |
|
|
Skall jag tolka svaren som att strunt- och skitfrågor (samt litet annat) passar bra i Facebook men vill jag skriva om eller söka efter tex "hur byter jag kupefilter i en E34 med AC" eller "så här fyllde jag på köldmedia i min AC" då är det enklare att (åtminstone på sikt) hitta sådant i forum likt detta? Per L |
|
| Ställer du frågan "hur byter jag kupefilter i en E34 med AC" så kommer tio av dina "vänner" att gilla din fråga. | |
|
Kan meddela att efter att jag har provat Google Crome, fungerar det extremt mycket bättre. Och då har jag inte installerat någon ad-blocker ens... Så kombinationen Explorer/Edge med Win 7/10 verkar vara det som ställer till det i kombination med Autopower.se....men det är nog bara denna hemsida som ger det strulet med Explorer/Edge. Detta givet att ingen moderator eller liknande har gjort några förändringar på hemsidan nyss. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Sedan i förrgår flyter det på fint i Win7/IE11 trots att inget bytts här på min sida. | |
|
Kör Win7 och Chrome på en sex år gammal dator utan adblocker. Rullar på helt OK. IE oavsett version är skräp i min värld. Testat Win10 och Edge men det är inte en färdig produkt än (Edge då). Och surfa med mobil Safari är alltid en nödlösning, räkna inte med att det fungerar som en riktig browser. Och ja, har både ajFån och padda av senaste modell. |
|
|
Är det någon ny reklam nu som ställer till det eller är jag ensam om segt AP? Ganska ofta när jag surfar hit med mobilen så fryser webläsaren helt i upp till 30 sekunder. Det är bara på denna sida jag märkt det. Surfar alltid med desktopläge då jag hatar allt mobilanpassat elände. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Hej JohanE Vilken mobil, vilken webbläsare? Jag har testat nu i iPhone och Windows 10, Chrome. Funkar utmärkt. Men för att besvara din fråga, ja det är hela tiden ny reklam och det styrs inte av oss utan samarbetspartners. Du ser inte samma reklam som jag gör, och du får olika reklam för varje sidvisning du gör, beroende på tidigare besökta sidor, intresse och vad du googlat på osv. Samma system används på nästan alla andra sajter. Därför vore det även intressant att veta om det är någon särskild banner som ställer till det - men jag är medveten om att det kan vara väldigt svårt att själv veta var problemet ligger. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.