AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.354

Autopower Lååååångsaaaaamt!

Sida 1 av 3
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag har gnällt några gånger tidigare på att Autopower är långsamt och då har det varit script kopplat till diverse (animerade) annonser som varit orsaken.

Nu tycker jag det är värre än någonsin!

Jag har bytt dator och kör nu Windows 10 samt Edge som webläsare.

Det kommer upp varningar om att det finns "osäkert" innehåll samt ibland (ofta) hänger sig sidan och då anges det vara ett script som är orsaken till att sidan inte svarar. Väljer jag att visa "endast säkert innehåll" fungerar inte hemsidan utan då stannar man på startsidan.

Jag har även provat att ansluta från en annan dator med Windows 7 samt olika webläsare - med samma resultat...

Andra websidor uppvisar inte samma problem.

Är det bara jag eller finns det fler som upplever dessa problem med Autopower?

Med vänlig hälsning
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Sitter med Win 7 Prof och Google Chrome. Upplever det inte som segt nu.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Har aldrig upplevt det som segt. Funkar kalasbra både på mobilen och i datorn.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Allt annat än långsamt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Upplever inte sajten som seg i sig. Däremot är aktiviteten i trådarna lägre än någonsin...

-------
//Lövet
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag märker stor skillnad mot för sex år sen i aktivitet. Vart håller folk hus nu?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Håller med om att det är sämre aktivitet/respons på forumet nu än för några år sedan....

Men tyvärr är sidan fortfarande irriterande slö och det hänger ihop med att annonserna laddas långsamt - problemen uppstår när de laddats klart.

Är det någon som har tips på en bra ad-blocker för Windows10 och MS Edge, så man kan blockera skiten i alla fall?

Med vänlig hälsning
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
På min win7 maskin med IE11 funkar AP inte alls. Man kommer bara in på huvudsidan och allt man gör därefter medför att sidan kraschar. Detta händer bara på AP.
Surfar via mobilen i stället vilket är problemfritt.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Att aktiviteten sjunkit, eller i alla fall kvaliteten, i trådarna beror troligen på att det finns andra forum med mer fart samt kunskap.
En nedåtgående trend gissar jag på som började för ett flertal år sedan eftersom ett flertal missnöjestrådar dykt upp och fortfarande dyker upp med jämna mellanrum. Det är väl enda gången någon moderator visar sig, om ens då.

Ägarna vill inte göra något med sajten, den gnistan har för längesedan försvunnit. De vill inte heller släppa in någon utomstående som kanske kan hålla skutan flytande eftersom det kostar för mycket eller andra bortförklaringar.

Autopower är numer mest ett historiskt arkiv där man kan söka efter svar i gamla trådar. Inte alls lika spännande som det en gång var.

Nåväl, vi har ju i alla fall fått en editera-funktion.

///BMW - Was sonst!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vilka andra BMW-specifika forum skulle det vara? Jag har inte upptäckt någon uppenbar konkurrent iaf.

-------
//Lövet
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Sitter med Win10 och Firefox. Inga problem med seghet!
Använder även sedan länge Win7 och Win8.1 med Firefox på andra datorer. Har aldrig haft några speciella problem där heller.

Per L
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Skaffa Firefox.
Funkar mycket dåligt på IPad då sajten oftast stängs ner i Safari, framförallt när man vill zooma in. Mycket störande då man måste börja om igen. Men långsam, nej, inte ens här i Colombia där jag befinner mig med nätverk som mera liknar sniglar än megabit.

/Anders
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Vore ju kul med lite mer action från ägarna, börjar kännas lite antikrundan :-)
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jag har testat med flera olika webbläsare och operativsystem. Satt flera timmar igår kväll och natt. Allt funkade utmärkt tyckte jag. Visserligen gick det långsamt på en väldigt gammal dator som jag hade win 7 på, som samtidigt körde backup på den, men då var det å andra sidan långsamt vad man än gjorde. Det verkar som tur är som att det går snabbt för de flesta. För att kunna felsöka skulle jag behöva ännu mer information om vilka sidor som går långsamt, hur långsamt, operativsystem, om windows update är kört, vilken webbläsare och version osv. Har även försökt att återskapa felet i iPad, men det funkar hela tiden vad jag än gör. Har dock inte testat Win10/Edge, men ska försöka göra det ikväll.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Kan bekräfta att sidan kraschar då och då på IOS 8 i Safari. Iphone 6. Ofta när man zoomar.
Sidan har betett sig konstigt under en längre tid nu, ett tag gick det inte ens att ha ett webläsarfönster med autopower öppet eftersom det segade ner hela datorn. Det är dock ett tag sedan men fortfarande händer det att sidan hänger sig eller blir så seg att det inte går att kolla på den, då är det bara att stänga ner och börja om. Sen kan det väl vara nåt på min dator som inte funkar bra ihop med autopower men det är INGEN annan sida jag besöker regelbundet som jag har problem med.
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Segt på IOS och kraschar som någon nämde innan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kraschar ofta på iOS, ofta flera gånger efter varandra när det väl hänt en gång.
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Nu har jag även testat Win10/Edge, men det funkade utmärkt när jag testat idag.
Jag har i flera år använt iOS och har nog aldrig upplevt något problem, utom möjligtvis med tidiga iOS 7.0, men det är ju ett känt problem från Apple. Med senaste (iOS 8.4.1) som jag hårdtestat idag med mängder med sidvisningar zoomning och allt möjligt så har det inte kraschat en enda gång. Sidladdningarna ligger runt 1 sekund.
Jag önskar verkligen att jag kunde återskapa problemet, för då skulle jag (förhoppningsvis) kunna åtgärda det. Men när allt funkar utmärkt när jag testar, så är det svårt att veta vad som är fel. Jag blir nyfiken på vilket OS, webbläsare som används. Men även nyfiken på vad "kraschar då och då" betyder, samt vad som upplevs som "segt". Kraschar det 20 gånger om dagen, eller händer det någon gång i månaden? Är segt sidladdningstider runt 3-4 sekunder eller hur lång tid?
Vilka sidor kraschar? Är det bara forumet? Vad menas med kraschar? Kommer det något felmeddelande? Hur avhjälps kraschen? Ladda om sidan helt enkelt, eller dör webbläsaren? Kraschar det både som inloggad och inte?
Jag har bara upplevt seghet på en jättegammal laptop från början på 2000-talet som jag kör Win7 på. Men den datorn är seg oavsett vad man gör, så det ligger i sakens natur att det tar några sekunder att ladda olika sidor oavsett vilken sajt man är inne på. Dock inga krascher. Alla tester jag gjort har varit på "friska" datorer där alla windows update är installerade, senaste flash player och rena från virus så klart. iOS har varit senaste version. Jag har inte testat android eller mac, men har flera vänner som kör detta och ingen av dessa har nämnt några problem. Önskar att jag hade mer info om problemen.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag misstänker att du Tommie troligen förgäves kommer att försöka återskapa problemet utan att lyckas av den anledningen att det är som du säger svårt att återskapa. Jag har stundom problem med sidan, men nu har det dröjt flera dagar utan minsta problem. Kan det ha med vissa tidpunkter/belastning att göra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.