AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.546

Sportstolar halvskinn e90

cu
16
curand
BMW 320i Touring -10
Porsche 911 GT3 CS -05
Är det alltid riktigt skinn, och inte leatherette, på sportstolar med halvskinn på e90? Även på sidorna av stolen?
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Hej, så vitt jag vet så är det Sensatec. Jag har det i min E91:a. Min bil är snart 6 år och har rullat strax över 5000 mil och Sensatecen är i gott skick. Inte revor eller sprickor.

I min tidigare E46:a däremot var det riktigt skinn. Man märker skillnaden.

Halvskinn är väl alltid riktigt läder på E9x, både sportstolar och standard. Däremot fanns det svart och beige hel-Sensatec för E9x för den blygsamma merkostnaden av 2900:- (2010). På tidiga E87 var däremot Tyg/Sensatec ingen ovanlig kombo.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Bmws läder har ju blivit sämre om det ens är läder längre. Vet inte. Hade hel skinn i min förra 530 från 06 och redan då kändes det fejk.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Min klädselkombo kallas nog inte halvskinn. Är tveksam till om det erbjöds till E91 Facelift.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Till E90 facelift så är det riktigt skinn i halvskinnet.

Tyg/läder tudor tycker jag mig minnas att det hette.
Tyg/läder Impuls till facelift. Kostade 6500-6600:- extra beroende på årsmodell.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag har:
481  SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 
Ser ut som skinn på sidorna men jag är tveksam. Känslan är inte detsamma som tex E46:an.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Håller med coldhex. Köpte bilen beg, men är ganska säker på att det inte är skinn.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Som Janne skriver heter det Tyg/läder impuls och något alternativ med tyg/sensatec fanns inte att välja. Inte när E91 facelift kom i alla fall.

Jopp, kolla upp det svart på vitt vad din bil har. Står i utrustningslistan.

Coldhex, allt skinn är inte likadant. Det kan vara en annan skinnkvalitet än det som är i läder dakota (helläder).

Länk
Verdi
Jag hade halvskinn i min gamla 08:a en gång i tiden. Tror det var riktigt skinn. Dock var det väl inte det mjukaste skinnet direkt. Men det är inte Dakota heller.
cu
16
curand
BMW 320i Touring -10
Porsche 911 GT3 CS -05
Ja, det verkar som det är riktigt skinn då. Då kan jag köra på med läderprodukterna för rengöring och skydd.

Står så här på optionlistan:
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
Upholstery: POLSTER IMPULS M. STOFF/LEDER/ANTHR (FMAT)

Är en E91 LCI.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är bara att köra curand. Jag har själv gjort det och det blev bra.
cu
16
curand
BMW 320i Touring -10
Porsche 911 GT3 CS -05
Låter bra det Grelle. Trevlig broschyr du länkade till, den har jag sparat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.