|
|
|
|---|---|
| Är det alltid riktigt skinn, och inte leatherette, på sportstolar med halvskinn på e90? Även på sidorna av stolen? | |
|
Hej, så vitt jag vet så är det Sensatec. Jag har det i min E91:a. Min bil är snart 6 år och har rullat strax över 5000 mil och Sensatecen är i gott skick. Inte revor eller sprickor. I min tidigare E46:a däremot var det riktigt skinn. Man märker skillnaden. |
|
| Halvskinn är väl alltid riktigt läder på E9x, både sportstolar och standard. Däremot fanns det svart och beige hel-Sensatec för E9x för den blygsamma merkostnaden av 2900:- (2010). På tidiga E87 var däremot Tyg/Sensatec ingen ovanlig kombo. | |
| Bmws läder har ju blivit sämre om det ens är läder längre. Vet inte. Hade hel skinn i min förra 530 från 06 och redan då kändes det fejk. | |
|
Min klädselkombo kallas nog inte halvskinn. Är tveksam till om det erbjöds till E91 Facelift. |
|
|
Till E90 facelift så är det riktigt skinn i halvskinnet. Tyg/läder tudor tycker jag mig minnas att det hette. |
|
| Tyg/läder Impuls till facelift. Kostade 6500-6600:- extra beroende på årsmodell. | |
|
Jag har: 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Ser ut som skinn på sidorna men jag är tveksam. Känslan är inte detsamma som tex E46:an. |
|
|
Håller med coldhex. Köpte bilen beg, men är ganska säker på att det inte är skinn. |
|
|
Som Janne skriver heter det Tyg/läder impuls och något alternativ med tyg/sensatec fanns inte att välja. Inte när E91 facelift kom i alla fall. Jopp, kolla upp det svart på vitt vad din bil har. Står i utrustningslistan. Coldhex, allt skinn är inte likadant. Det kan vara en annan skinnkvalitet än det som är i läder dakota (helläder). Länk |
|
Verdi |
Jag hade halvskinn i min gamla 08:a en gång i tiden. Tror det var riktigt skinn. Dock var det väl inte det mjukaste skinnet direkt. Men det är inte Dakota heller. |
|
Ja, det verkar som det är riktigt skinn då. Då kan jag köra på med läderprodukterna för rengöring och skydd. Står så här på optionlistan: 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Upholstery: POLSTER IMPULS M. STOFF/LEDER/ANTHR (FMAT) Är en E91 LCI. |
|
| Det är bara att köra curand. Jag har själv gjort det och det blev bra. | |
| Låter bra det Grelle. Trevlig broschyr du länkade till, den har jag sparat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.