|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Det är så att min 320d e46 har börjat ryka vitblå rök väldigt kraftigt. Servade bilen för 3 månader sedan och fullde upp med olja nästan max på stickan nu börjar det närma sig lägsta nivån.. Bilen går bra i övrigt har samma klipp i den som jag alltid har haft och turbon låter inget konstigt. Vad kan det vara för fel? Turboras fick jag i min Audi s4 b5 jag hade och då skrek det något fruktansvärt när jag fick laddtryck... Mvh Martin | |
|
Har varit ute och felsökt lite själv nu och läste på internet att om vevhusventilationen är igensatt så kan den trycka ur sig olja lite här och var. Det stod att man kunde testa att ta bort oljelocket med motorn igång och lägga plast över och det ska vara underteyck i motorn så fungerar vevhusventilationen. Men när jag tar bort mitt oljelock med motorn igågn så har jag ett jäkla övertryck ist. Det pyser till och sprutar ut olja... Precis som när man öppar kylarlocken när bilen är varm!!! Tyder detta på vevhusventilationen är igensatt eller kan det vara något annat? Mvh Martin |
|
| Ja blir ventilationen täppt så får du övertryck. Det är ganska lätt att komma åt på din motor! Sitter på ovansidan på toppen mot torpedväggen till. | |
|
Har tagit bort vevhusfiltret nu. Och det är riktigt mycket olja i filtret. Hur ska det se ut om det inte är filtret som är problemet? |
|
| hur dan var oljan? kleggig? om bilen varit avstängd en stund ska du inte ha några mängder med olja där, då ska det ha runnit ner i sumpen. när jag hade väck mitt var det fuktigt av olja men inte mer än så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.