|
|
|
|---|---|
|
Har en koppling som klickar ungefär som när man klickar en kulspetspenna, fast högre, är väl det närmsta ljudet jag kan likna det vid. Känner klicket i pedalen när man trycker ner ungefär halvvägs och likadant när man släpper upp kopplingen. Har försökt kolla där nere och sprayat med lite 5 56, men det är väldigt trångt för att se något.... Tycker mig märka det mer när det är varmt ute. Ofta när man kört iväg på morgonen särskilt när det varit under 13-14 grader märks ingenting på väg till jobbet (ca 1,5 mil) när man sedan kör hem när det är varmare klickar det... Känner ingen direkt skillnad i kopplingens funktion, men det är grymt irriterande! Någon som känner igen det? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det finns en switch till kopplingspedalen i en del BMW som gör att du måste hålla kopplingen nertryckt för att kunna starta bilen, troligtvis har du en sådan som låter ovanligt högt. |
|
Ok, tack för svaret! Något man kan göra något åt själv? Tycker det är lite underligt att den inte märks alls när det är kallare ute. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ingen aning, men det går ju alltid att byta ut den mot en ny. Vad jag vet så ska de klicka LITE, men om du hör det så bra som du beskriver så är den säkert felaktig på något sätt. Vilken av dina bilar gäller det? |
|
På X3:an |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Nummer 11 här, tror jag det är. Länk Men för att vara säker bör du fråga på BMW om du nu känner att du måste bli kvitt klickandet. Mer läsning: Länk Länk |
|
Tackar!! Verkar efter att ha läst länkarna som man får leva med det...och hoppas det blir en lång vinter eller skruva upp stereon mer :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.