|
|
|
|---|---|
|
Stolen har gått snett,behöver ta loss den ur bilen för att förmodligen byta drivwire.Den kommer varken fram eller tillbaka. Ser att det är 6skruv i bottenskenorna som behöver lossas.Kommer dock inte åt dom utan att ta loss sitsen.Hur får jag loss den? | |
|
Du behöver inte ta loss stolen ur bilen för att fixa det. Det är en driv-wire vars hölje blir slitet och förlängt, så att skruvknappen lossnar ur sitt fäste. Prylen är rätt dyr; jag har för mig att den kostar 6-7000 kr och det är ett klassiskt fel på stolsmanövreringen på alla E31:or. Det jag skriver är under förutsättningen att det handlar om höjdjusteringen, och när jag läser ditt inlägg en gång till så inser jag att det kanske handlar om stolens fram/bakåt-justering. Dock skulle jag tro att roten till problemet är det samma. Om det nu är fram/bakåtjusteringen som krånglar så är det svårare att plocka loss stolen, eftersom det förutsätter att du kan skjutsa stolen framåt och bakåt för att komma åt de främre och mitten-bultarna. Jag har för mig att det är Torx45 eller så. Dock går det att göra manuellt men en skruvmejsel (typ en miljon varv ellerså). |
|
|
Tack för svar Ja det är den fram/bakåtgående motorn som har fastnat i ett Snett läge,så stolen är fast. Inte lätt att göra något när den motorn sitter långt bak under stolen. Får väl försöka att skruva den rak igen,så får jag se om jag kan komma åt på något sätt.jag antar att sitsen inte går att ta av på plats? Mvh Janne T |
|
|
Hej När jag fixade höjdjusteringen på min 850 förarstol så lyfte vi ur stolen och kapade en bit av höljet och satte wiren på plats. Behövde inte köpa nån pryl för 6000 spänn. Men det kanske skiljer sig när stolen inte går fram/bak. Det ska finnas trådar om detta. |
|
| Nej jag tror det är samma, du kan nog bara skala av en del av höljet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.