|
|
|
|---|---|
|
Här i veckan köpte jag en begagnad 528i -98. Det är problem med ABS på den och därför hade den tidigare ägaren manipulerat instrumenthuset. När jag återställde detta så förstörde jag mätarna. De funkar, men inte helt 100. Därför köpte jag ett begagnat instrumenthus för 300 kr på returbilen. Kom hem och såg att det, med ren tur, är samma reservdelsnummer, samma Hw, sw, osv. Enbart tillverkningsvecka som skiljer. Nu till själva frågan då. Går det att koda om chassienummer och miltal så att det "nya" huset överensstämmer med det gamla? Bilen har gått 252754 km enligt nuvarande mätarställning. Det "nya" instrumenthuset har mätarställning 205274 km. Jag vill alltså ställa fram mätaren och ändra chassienumret. Det är IKE low, I fall det spelar någon roll. Jag har klickat hem en BMW Scanner, men räcker det? Frågan har varit upp flera gånger, men jag hittar inget riktigt svar. Är det någon som VET hur det ligger till? Mvh, Björn | |
|
Då det är en 98 så går det med BMW Scanner. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Awesome! Har hittat en guide för att uppgradera till m5-cluster, är det tillvägagångssättet för det som jag skall använda? |
|
|
Har inte sett den guiden, men scannern är så lätt att använda så man förstår när man gör det troligen. Har själv inte gjort just detta men det bör vara relativt enkelt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Var fanns den där Guiden för M5 clustret - nyfiken | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.