AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
432

Äntligen BMW! :)

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hur du gör en bra bilaffär på 2 dagar!
Lördag: Sälj din rostiga Volvo 744 GL -85 med enormt skabbig lack.
Söndag: Köp dig en BMW 320i -88, fullservad hos aukt. verkstad och allmänt fin (lite matt lack på höger bakskärm) för pengarna.
Måndag och alla andra dagar: NJUT!

Har altså äntligen tagit steget in i denna ädla skara av BMW-ägare. Hade egentligen tänkt köpa en 318i, men ludet från sexan och det allmänt fina skicket på mitt ex. fick mig att tänka om! Nu ska den bara servas, få ny olja och poleras för att se om det går att få nytt liv i den snygga Cirrusblåmetallic-lacken!

Tusen tack till alla forumskribenter som hjälpt mig i mitt val och till BMWPower crew för denna underbara site!

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Välkommen in i "gänget" och lycka till med bilen. Ljudet från en sexa är beroende framkallande..

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Je
14
Jensan
M3 1993
grattis till din bmw hoppas att det blev som du tänkt dig

lycka till..

snygg, snabb, farlig...
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Jag lovar att du kommer att njuta.. =)

Länk

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
när får vi se bilder på den då?

----------------------------------------------------------------------------
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Gratulerar ett bra val!

/Kristian
Ge
31
Georgos
320 Cab -91
Grattis! Men jag tycker ändå att du skulle ha köpt en 325:a. Det kommer bli ditt nästa projekt.
grattis. Köpte min bmw för ett par veckor men förns nu när man lärt känna bilen på grus och vått underlag den sanna kör glädjen kommer fram. ojojoj...va kul!!! :)

/Johan
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
nofx16: Välkommen =)

----------------------------
Finns på icq: 60288954

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tack gubbar, det är en ära att vara i så fint sällskap :) Är hittils mycket nöjd, fick abstinens efter bilen när jag var på jobbet innan...gick därifrån i förtid för att gå hem och köra :D Nu ska bara servicen och kamremsbytet utföras också så jag slipper den gula inspektionlampan!...tur att man har kunniga polare..kunde blivit dyrt annars...

deejaywasp: Bilder kommer såfort jag får tag i en digitalkamera, förhoppningsvis redan imorgon!

Georgos: Hade nog inte vågat ha en 325...tycker redan med 320 att det är VÄLDIGT svårt att hålla sig inom lagens ramar...man vill bara varva mer, mer MER!!!! Sopparäkningen kommer bli dyr :(
Crusty
Nofx16: Grattis till bilen, har själv letat fin 320 88-90 men finner inget!
Men det e en sak jag inte fattar???
Hur kan man tycka att 320 e en pigg bil???
Min tjej har åkt med mig i ett antal 320:or men hennes iomdömme är "var är draget?"
Det e liksom inget drag i bilen!
Dock e det en väldigt trevlig bil, ville bara gratulera!

///Crusty

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Crusty: Tacktack! Har ganska skumma referenser...320i är t.ex OERHÖRT pigg jämfört med Volvon jag hade!!! Volvon hade förgasarmotor på 112hk och vägde 1500kg =slö! Lycka till med att hitta pärlan! :)

He he, när jag köpte min första BMW (525i e34) så hade jag en Volvo 240GLT på 123hk och den tyckte jag var snabb, toppade väl ca 160-170..När jag sedan köpte 525:an så tyckte man att den var ett oerhört muskedunder med otrolig kraft, men mycket vill ha mer så nu är det M5 3,8 som gäller och då kom ju den där muskedunder känslan igen.. Undrar vad det blir nästa gång då=)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jocce: Kan bli svårt att få muskedunderkänsla efter att ha haft M5 3,8....får väl bli E39 M5 för att du ska bli nöjd då ;)

nofx16, Ja en så´n drömmer jag om men det förblir nog oxå bara en dröm=( Men annars så är 540e39 en mer realistisk dröm som kanske kan gå i uppfyllelse om ett år eller två =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.