|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en m5 e34 1995 med 6 växlad låda :) Har ni några tips vart man kan hitta en ? | |
| 340 hk | |
| Kolla annonser. Det börjar bli ont om dem, många går på export då svenskar är snåla medan det på kontinenten betalas mer. Lycka till att hitta någon. Börja med att regga dig på m5portal.com där finns kunskapen om bilarna och ägarna. | |
|
Tack Sthepan. Vad får en sådan bil kosta som har rullat 15-20000 mil i fint skick ? |
|
|
Någorlunda fina 3.8 (5 eller 6-växlad) kostar från typ 100' och uppåt. Med fin menar jag att bilen har inga akuta fel, går som den skall, vettig lackering och ingen synlig rost (en 20 år gammal bil har i regel alltid rost någonstans, synlig eller inte kan kvitta) samt att den är original i alla tekniska avseenden, tex att EDC är kvar. Du har en 370000 milad 92:a på blocket för 68', tippar på att den går för runt 55-60'. Kom ihåg att nya EDC-dämpare kostar fläsk, vilka för närvarande INTE kan köpas från BMW. De går dock att renovera för i runda slängar 13000, sedan tillkommer ny fjädrar+fjädringsdetaljer o du är lätt upp i över 20000 för delarna bara. Så om planen är att köpa en "fin" bil, så köp hellre en för 150' där man kostat på den nya EDC osv, det blir billigare än att köpa ett rimligt utgångsobjekt för typ hälften. Kan nämna att jag köpte nya EDC runtom till min bil 2009, kostade inkl fjädrar+detaljer runtom 55000, med 25% rabatt....Senaste priset för en ny EDC-dämpare (när de fanns att tillgå) från BMW låg runt 14000. Det "ryktas" att tillverkningen kanske återupptas via BMW Classic? Isf, räkna med ännu högre pris, säg runt 20000 för en dämpare... |
|
|
Tack för tipset Dawwe ! Jag köpet tillbaka min gamla m5 e39 Som jag ägde 14 år sedan :) Tanken är att hitta en fin e28 m535 och en e34 |
|
|
Vet inget om bilen i länken men tycker att ratten ser "suspekt" ut Länk Även denna Länk verkar ha "fel" ratt? Långt ifrån original men ser ut att vara rimlig Länk |
|
|
Finns en i Danmark , ser riktigt fin ut på bilderna på mobile.de 17000 mil blå , men priset 19000 euro :( |
|
| Vilken prisklass hade du tänkt? Upp till 10000€? Isf får du nog kolla på alla 3.8 oavsett årsmodell om du skall hitta något vettigt. Jag tror INTE de kommer bli billigare, billigast var M5 E34 för en 5-6 år sedan, priset har stabiliserats sedan dess o faktiskt börjat klättra uppåt lite smått, eller rejält till o med. Det är nog lättare att hitta en fräsch M5 E39 för 100000 än en fräsch M5 E34 för samma peng. Jag tror att M5 E39 är som billigast nu o nåt år framåt, sen börjar liken "skrotas ut", värdet kommer stabiliseras, sen om/när värdet ökar är svårt att svara på... Jag tippar på att din M5 E39 är rimligt fräsch o köptes för under 100', så då resonerar du säkert som så att en M5 E34 -95 i liknande skick måste ju vara billigare, har jag fel:)? | |
|
Dawwe: Jag håller med dig om den Oxfordgröna, ratten ser ut att vara den äldre normala airbagratten utan tumgrepp fast airbagen är rätt sort. Roligt med Champagner läder. Den första touringen har rätt ratt men fel grill/huv. Det är en 93a som är uttagen sent. mr mpower: Vad har du tänkt dig för budget? Är en 3,8 5vxl tänkbar? Mvh Stephan |
|
| Stephan: Min -94a (tillverkad november 93) har "tumgreppsratten". Skall inte även 93-or ha denna ratt? | |
|
Dawwe: S710A M-ratten kom till 1994årsmodell och blev då standard på M5, de två olika (en för 94 och sedan en ny för 95) S255A treekrad sportratt fanns som kostnadsfritt tillval + möjligheten att få S708A M-ratt utan airbag i vissa länder, finns en 95a till Libanon med sådan ratt. Det finns även ett flertal 540i/6 i UK med den ratten! 1993årsmodell har den för årsmodellen + 525i Sport Limousine unika standard airbagratten S240A fast med M-sömmar. S240A ratten fanns på standard E34:or 88-94 men alltid med svarta sömmar. M5toureg vet nog vilket exemplar den Touringen är. Mvh Stephan |
|
|
Såg en tjej igår på Preem macken i Höör , Hon hadde en m5 1995a , frågade om ville sälja , Men jag tro inte hon tog mej på allvar :) Är det någon som känner till bilen i Höör ? Daytona violet 1995 i Höör ? Såg fin ut ! hadde betalt en bra slant för den.. |
|
|
Det måste vara den här Länk du kan ju kontakta henne via garaget. Den var hennes far och står fortfarande på honom, det var han som tog in den i Sverige 1998-07-24. Mvh Stephan |
|
|
Ja det är den :) Men konstigt nog så träffade jag ytterligare en person med en 1995a idag.. Han var sugen på att sälja den till mig för rätt pris,så kanske kanske har jag en e34 m5a nästa vecka!!!! Du verkar ha stenkoll på dom här bilarna Stephan :) |
|
| Den här bilden gjorde min dag :) Länk | |
|
denna 95a är oxå mkt läcker "fantastiskt skick"..känner de föregående 2 ägarna,varav den första tog in bilen 1996....det är den bilen som var med på BMW Broschyren över M5 e34 1995 Länk |
|
|
Sry,intagen 1999..vet att miltalet var riktigt lågt vid intagandet *STORT - att man ej kan *edit* KRÄVS PRO medlemskap för...STASI |
|
|
Tack för tipset Bianca ! Men det blev affär på annan en superfin m5a idag :) |
|
| Vad får man ge för en fin 95:a? Över 130k? Sverigepriser, inte mobile. | |
| Grattis mr mpower | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.