|
|
|
|---|---|
|
Gått 15000 mil. Tidigare bränsleförbrukning 0,9. Nu de senaste 4 veckorna stadigt ökat till 1,9 l/mil! Hittar inget spill under bilen och upplever ingen förändring körmässigt. Ingen varningssignal på instrumentbrädan heller. Har ni någon teori om vad felet kan vara? | |
|
Hej! Vad rapporterar ökningen? Färddatorn? Eller din beräkning när du tankar? Om du har något fel så borde "systemet" larma om t.ex. lamba. Det talar för läckage någon stans före spridarna. Fel: 1 Igensatt luftfilter? 2 Kolla läckage hela vägen fram och tillbaka i bränslesystemet. All slangar, och kontrollera under tryck. Ökningen är så liten att redan ett mycket litet läckage kan genera ökningen på förbrukningen. 3 En eller flera spridare som fastnat i öppet läge. E |
|
|
E Det står i färddatorn, 1,9l/mil. Jag märker av det tydligt då jag får tanka ofta. Har inte fått nån varning att något är fel på lambdasensorerna. När du säger luftfilter så kan jag märka att ACn har blivit lite slöare. Ett samband? |
|
|
Vad tror ni om fel på LMM(luftmängdsmätaren)? |
|
|
Kan vara lmm, men också annat. Gör en felkodsavläsning till att börja med! Med vänlig hälsning Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om ingen lampan lyser, inga felkoder och bilen känns som vanligt så kan det vara kärvande bromsar. Du märkte inget med accelerationen? Lyft upp bilen och känn om hjulen snurrar fritt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.