|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag kör även Porsche och köper då reservdelar från bla www.utzon.se Funkar riktigt bra, kan söka på Porsches artikelnummer och köpa även produkter som inte är listade. Bra priser och snabb service. Finns det något liknande i Sverige/EU för BMW? Jag har köot BMW dekar från carparts24eu, bra priser men tunt sortiment. Tips mottages tacksamt. Mvh Anders | |
| Här köper jag en hel del, Länk | |
|
www.reservdelar24.se Billigaste stora firman, dessutom med svensk sajt. /Jonas |
|
|
www.leebmann24.de verkar ha allt till BMW. De gånger jag har kollat på delar till mina bilar har det ändå slutat med att jag köpt på BMW med 10% BMW CS rabatt eftersom priset blir detsamma som från Tyskland med frakten. På småsaker för runt 1000-lappen och däromkring. Köpte mig en uppsättning 21-tummare med däck (OEM-fälgar och Pirelli-däck) därifrån och det kostade runt 50% inkl frakt mot vad BMW Sverige skulle ha så då var det ju klockrent :-) Niklas Fransosen |
|
|
Niklas: Registrera dig på 7er.com så kan du köpa från Autohaus Cuntz i Speyer då får du ca 18% rabatt på det tyska priset. Jag fick 18% på alla artiklar jag köpte utom tre vilka jag fick 11% på två och 21% på den sista. Exempel bromsskiva M5-95 Leebmann €253,64, Cuntz €207,97 med 18% rabatt, Schmiedmann/BMW Sverige 2399kr. Använd Leebmann för att se det tyska priset och beställ sedan av Cuntz. Har man en M5 eller E34 kan man registrera sig på m5portal.com eller e34.de och därifrån få rabatt. Jag har köpt delar till pappas E60 respektive E39 så det går att beställa även till modeller som inte egentligen är tänkta. Cuntz är även återförsäljare av Alpina så man kan köpa Alpinadelar. Mvh Stephan |
|
|
@ Stephan, det var inte helt lätt att registrera sig där men till slut gick det :-) Hur beställer man av Cuntz då? Hittar igen webshop.... Men man kanske kör via mall? Betala via PayPal? Niklas Fransosen |
|
|
Hej, Tack alla. Jag beställde lite saker från leebmann. Bor i Norge och gjorde misstaget att handla hos den lokal BMW handlaren. 320 NOK kostade justeringsgrejerna till strålkastarna. Länk Mailade förresten Mekonomen Norge: Hej, Är det samma produkt som i Sverige? Priset indikerar att det är en helt annan produkt Länk Länk |
|
| Andersk: HAHA, det är ju till och med samma artikelnummer ^^ | |
|
Det roliga är att Mekonomen har nu anpassat priset, dom höjde det svenska priset med 20 och sänkte det norska med 30. Fetingmarginaler i Norge och konsumenter som bara accepterar. |
|
| Finns för mycket pengar i det där landet :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.