AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.219

Rabatt på ny Skoda Scout?

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hej,
Får 10% på grundpriset på bilen, en scout 184 tdi, DSG, 4x4 men ingen rabatt på paket eller utrustning. Borde det inte gå att få rabatt på utrustning som elstolar och vinterhjul mm? Vad är er erfarenhet?

Totalt landar rabatten på ca 8,4% varför jag hoppas kunna göra lite till.

Ni som köpt Skoda eller har koll, ge lite input.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Låter ju konstigt. Marginalen på utrustning brukar vara högre än själva bilen.

-------
//Lövet
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hej,

Tycker själv det lät konstigt. Via avtal får hon 10% på bilens grundpris.

Antar att det rör sig om ett ramavtal som du funderar på att utnyttja?
Jag hade samma deal hos min gamla arbetsgivare (större gammalt bolag) där vi hade 12% på grundpriset på ny bil och sedan var det listpriset som gällde på alla options, förutom det som var paketprisat. Förmodligen förhandlades detta ramavtal på den tiden då man bara valde färg på bilen och inget mer...

Jag valde istället att köpa bilen privat och fick ungefär samma slutpris ändå - jag skulle därför testa och se vad du kan få privat av en annan handlare.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Det är som privatperson man får 10% på bil och fabriksmonterad utrustning genom Jägarförbundet. Har nu 10% på options men inget på paketen som är största delen, 40-50 tkr.

Hade velat landa på 10% på allt, då känns det som en bra deal.

Ganska välutrustad bil med största motorn, automat och 4wd för ca300tkr.

Specen är
Businesspaket
Förassistanspaket
Dragpkt
Webasto
Elstol m minne
Backkamera
Parksensor
Tonade rutor
di
186
di99dajo
Audi A4 Avant quattro Sport S-tronic -17
Suzuki Swift 4x4 -11
Erbjuds 5,4 % på hela summan för liknade bil inkl vinterdäck. (338-18).
Blev ingen affär den gången. (Våren 2015)
Är det inte lättare att du skickar ut specen du vill ha till ett antal olika handlare och ser vem som ger bäst deal? Du hamnar alltid i en dålig förhandlingsits om du bara väljer en handlare.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hej,

Provade en till handlare med exakt samma spec idag. Var ca700kr blligare hos nr2 som sen sa nej tack till mer förhandling. Efter en ny vända hos nr1 gick det att gå ner priset drygt 2000kr och full tank, affären är klar. Borde bli närmare 9% på totalen.

Då var det en del kampanjer från Skoda ex dragpkt ingår om man köper webmaster för 9,9tkr som inte är inräknat i rabatt.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Är det en företagsbil eller privatköp? Jag tittar själv på en Scout med 184 hk diesel som ersättare för min tjänstebil Superb 2.0 TDI 4x4.
Leasar man bilen av Volkswagen finans får man 10% på bil och utrustning men mer än så verkar väldigt svårt att få om det inte finns kampanjer vilket det inte gör på Scout i dagsläget, bortsett från erbjudandet med dragpaket och Webasto för 9900 kr istället för 17900 kr.

För min del år det inte aktuellt med beställning före hösten så jag avvaktar och ser om det dyker upp bättre erbjudanden på Scout längre fram.

Bästa köpet idagsläget är en vanlig Octavia TDI 184 hk Edition 110 med DSG och och 4x4 med tillval navigation och "dålig väg paket" vilket innebär högre markfrigång, då får man i princip en bil som mycket välutrustad bil identisk med Scout minus plastdetaöjerna utvändigt för ca 270.000 kr netto

BMW CS #5139
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Det är privatköp. Det verkar inte gå att bygga riktigt samma spec men liknande Scout ligger ca25-30tkr över edition 110.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
JL,

är Canton värt att lägga till? Det blir efter rabatt 4tkr tillägg.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Canton är väl investerade pengar, jag har kört demobilar både med och utan detta tillval. Standardljudet är inte mycket för världen, medan Canton innebär ett rejält lyft. Jag tror det fanns en artikel i tyska AMS förra året där Cantonaystemet jämfördes med tillvalsljud i andra bilar och fick mycket bra omdöme

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.