|
|
|
|---|---|
|
Nu har man hamnat i prylträsket igen i och med nyköpt bil, bilens utrustning är bra och jag har Navi CIC professional men saknar integrerad telefon (iphone) funktion. Har läst och läst och letat runt bland inläggen som många gånger är inaktuella. Vilken Bluetooth enhet är det som gäller nu för e60/61 Lci -09? Vill ju inte gå på BMW:s egna utan en som är drägligt prissatt. Har såvitt jag vet inget förberett enligt bilens VIN och jag tror inte något är fördraget men har i ärlighetens namn inte tittat bakom gallret för mikrofon. Hittade i alla fall ingen MULF i reservdäckskuffen. Vad rekommenderar panelen om jag ska installera det själv? | |
|
Jag har tittat i bilen nu och det är inget förberett. Jag har USB och jag har AUX. Vet att det finns Fiscon BMW Pro Bluetooth och Dension 500S BT. Om jag kopplar in en Dension får man då dubbla USB/AUX eller tar systemet ut varandra? Är för dålig på detta men vill ha ett fungerande integrerat system där jag kan prata handsfree och använda iDrive och knapparna på ratten. Streaming med t ex Spotify har inget värde för mig men bonus om det ändå följer med på köpet. Så vad kan panelen tipsa mig om? |
|
thekinglives |
Hej! Original behöver inte bli svindyrt....OM..... Har du navi proff? saknar du cd växlare? Isåfall skaffar du en begagnad mulf, monterar den i handskfacket, där CD växlaren skulle suttit, du köper en kabelsats innehållande allt du behöver från BMW för 1500kr Du får demontera handskfack och navi för att ansluta lite kablar antenn mikrofon och MOST slingan. Sedan kodar du mulfen till bilen genom att lägga till den i utrustningslistan. |
|
Jag har CIC Navi Pro och saknar CD Växlare men vet inte om kabelaget är fördraget i handskfacket. Köpte bilen i onsdags så jag har inte hunnit att gå igenom den riktigt. Det finns i alla fall ingen enhet i vänster bakskuff men jag ska lösgöra hjulbaljans matta och se om det kanske sitter en under. Om man ska ge sid på original, är det någon speciell version av mulf att föredra? Var nästan påväg att beställa en Fiscon i dag men den var slut och när de fick in den igen så gick priset upp 10%. Det gjorde att jag inte beställde den. |
|
thekinglives |
Stout: om inte bilen är utrustad med "förberedelse bluetooth" är inget fördraget. Du får köpa en sats på BMW som innehåller allt du behöver. Du placerar MULF boxen där CD växlaren skulle suttit. Du "skarvar" in dig på MOST och strömmatning bakom navin. Antennen placeras bakom handskfacket. Du drar mickabeln i a stolpen utmed innertaket och bort till interiörbelysningen där micen är placerad. Sedan behöver du koda och lägga till "bluetooth" som option i V0. Med Icom är det som att beställa mat på MC donalds :) |
|
el MAX:) ISPI NEXT ISTA "is da shit":) |
|
|
Har nog bestämt mig för en Fiscon trots allt. Enligt installatonsanvisningarna så kräver den optiska anslutningar. Hur checkar man om man har det utan att behöva plocka bort CIC rent fysiskt. Jag har Navi professional CIC installerad. Bilen är en e61 årsmodell 2009 byggd 12.2008. Ingen CD-växlare men fabriksmonterad USB och AUX. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.