|
|
|
|---|---|
|
Knappen på nyckeln har slutat att öppna shoppingluckan och knappen under torkaren fungerade visst inte. Hur öppnar jag shoppingluckan då? ///BMW - Was sonst! | |
| Känns som det är något fel på själva låset, inte på knapparna. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fick ta mig in via bakluckan och riva ned insidan på en E91a som ser ungefär ut som E46. Ägaren hade vridit sönder hela torkarmekanismen med en rörtång. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kodordet för detta på forumet är microbrytare även om de flesta med E46 touring brukar ha omvända problemet - dvs att shoppingluckan inte förblir stängd utan istället självöppnar. Microbrytaren är alltså den svarta klumpen på utsidan där torkaren sitter fast och so mhar en knapp på undersidan för att öppna med då allt funkar. Men så stänker det upp fukt och smuts och sedan blir det problem med låselektroniken. Några har tröttnat på tjuvöppning och steloppererat luckan i stängt läge. Jag hade det problemet och bytte brytaren och sen blev det bra. Brytaren sitter klämd runt bakrutan och kan räga fast rejält. Min verkstad fick loss den utan att ta sönder rutan men vågade inte lova hel ruta vid byte. Lycka eller var nöjd med att luckan förblir stängd, det finns flera avundsjuka! :-) /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Jo jag har öppnat mikrobrytaren och försökt tvångsöppna därifrån men misslyckats. För övrigt var det helt rent och snyggt därinne. :) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Om du har Inpa så kan du öppna med programvaran troligtvis. Räddade mig när jag skulle reparera mina kablar i gångjärnen på min e39. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag har tyvärr inget inpa. :\ Det kanske får bli Hassos variant till slut. Hade hoppats att det skulle gå utan brute force... ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE, Inpa är ett måste om man har gamla BMW. Jag har några kit liggande. Säg till om du vill ha. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.