AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.513

Är detta en Z3 M

Jag såg en annons idag på blocket för en Z3 M roadster, Länk .
Vad jag kan se är detta ingen M modell med 320 hästar. Inget reg nummer, fel frontspoiler, fel backspeglar och fel sidogälar. Kan man vara så fräck att man luras på detta sätt?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Omöjligt att säga utan att veta reg.nr/chassinummer.

Kan ju vara krockat och lagat med billigare delar...

Känns spontant lite mysko och inte attraktivt.

Med vänlig hälsning
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Säljaren har lånat en bild på en 2,8 i USA. Att säljaren inte uppger namn, sökbart telefonnummer eller ens en bild på bilen är inte något jag uppskattar. Men men då kan ju maila och fråga lite om bilen.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Som Stephan735i säger så är bilden på en Z3 2.8 i USA.

Bilen på bilden har chassinummer LC05395
Länk

Men nuvarande bild kan vara en gapfiller tills bilder på den riktiga bilen är tagen. Men ta kontakt via mail med några initiala frågar. Men var misstänksam, just nu är det för många varningsklockor som ringer (men det kan finnas naturliga förklaringar till det).
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hur lyckas ni ens hitta bilars chassinummer utan att ens veta reg.nr? Hur lyckas ni hitta sådant? Ganska imponerad måste jag säga.

För övrigt så skulle jag själv inte ens drömma om att sätta ut en annons på en bil med fel bil, inget namn eller ingen mail. Sen skulle jag säkert få en massa skräpmail och telesäljare, men pallar man inte det så ska man inte sälja grejer på blocket.
Jag undrar också! Det enda jag kan se är att det är ett amerikanskt hus, eftersom det har liggande panél, samt att det är en amerikansk uppfart, eftersom den har fullt med oljefläckar (=amerikanska bilar).
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Vadå,liggande panel??Det har jag också!! Vårt hus finns i SVERIGE!!

Klabbarparn
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Prins Valiant, jag har liggande panel på mitt hus och bor i Sverige...

Bilen i annonsen har legat ute sen åtminstone maj-juni, då den diskuterades i BMW Z-gruppen på Facebook. Jag plockade fram reg- och chassinummer på den då (första regdatum står med i Blocket-annonsen dvs säljaren har angivit det riktiga regnumret då annonsen lades in) via BMWs eget system. Hittar dessvärre inte tråden på Facebook nu...

/Masten
Det gäller kombinationen, har ni liggande panel OCH oljefläkar på uppfarten? Masten, tack för info ( angående bilen)
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Bilen var till salu i Chicago-området. I annonsen fanns även chassinummer angivet. Regnummer är 811 0424 (med Illinois-skyltar då).

Visa användare
37
NiklasS
Z3 Coupe 2.8 -99
Hej!

Detta är en äkta M!!

Jag är en Z3 2.8 och jag vet hur en sån ser ut samt hur en M ser ut.

Stolarna, Instrument, mittkonsol, motorn, gälarna, bakre kofångaren är M-delar.

Jag förstår inte hur ni inte tror detta inte är en M modell?

Svensson informerar
NiklasS: F**n vad roligt en skrivande bil:). Är du en svensk K.I.T.T? "Jag är en Z3 2.8"

Säljaren till Z3M använde en bild på en Z3 2,8 i USA när annonsen kom ut i augusti, sedan dess har han tagit bilder på sin bil.
Visa användare
37
NiklasS
Z3 Coupe 2.8 -99
Var kanske lite snabb på tangenterna när jag skrev tidigare, du får väl läsa mellan ord/raderna ;)

Va bra! Då han den ju lättare såld
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.