|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en e61, 2006, och den har verkligen ballat ur elektroniskt. Det verkar som att elektroniken hamnar i en loop och medan det pågår (dvs det mesta av tiden) och då tystnar radion, displayen fryser och reagerar inte på joystick:en, parkeringshjälpen är helt tyst, osv. Ibland "lossnar" det under en kort stund, men så fryser allt igen. Var börjar jag leta? / Leif | |
| Ingen som har någon idé? | |
|
Enl. tidigare trådar så är det batteriet 99 gånger av 100. Börja där. EB |
|
|
Tack för ditt svar, men batteriet är bara ett par månader gammalt och eftersom fjärren till lås och baklucka också slutat fungera så undrar jag om det inte är boxen som sitter under vingen på bakluckan. Boxen är dock ganska dyr så jag undrar om någon känner igen symptomen. |
|
| Kolla under bagaget så det inte står vatten där. | |
|
Du menar vid reservhjulet? Ok, ska kolla det. |
|
| Jag har samma problem i min E61 -05!! Började låsa sig men nu startar skiten om helatiden! Blev bra igen när jag tog av o satte på batteripolen men nu har de börjat jävlas igen..märkte att de va lite fukt runt batteriet första gången men nu kan jag inte se ngt..Ngn som vet vart vattnet kmr in ifall? O vart fukten lägger sig så stereon lägger av? Vill tillägga att jag har panoramatak om läckage där är vanligt...Mvh Michael | |
|
Min svåger hade samma problem. De lämnade till en ny verkstad här i Växjö som plockade bort styrenheten i vingen/toppen av bagageluckan och skickade den på renovering i Belgien då den var helt vattenfylld. Hjälpte inte att bara toka ur boxen. Har för mig att renoveringen av box kostade runt 2000:-. Verkstaden ville ha totalt ca 3000 kr för detta och fixade samtidigt några kablar till luckan som var av. Deras dotter har en likadan E61 där de lagade alla kablar till bagagen för ca 2500kr på samma verkstad. För de som har behovet ligger den verkstaden vid infarten till Växjö när du kommer norr ifrån. Bredvid norrleden på lidls tilltänkta tomt. Med vänlig hälsning Jonas B. |
|
|
Det verkar som att problemen är lösta. Problemet med att displayen frös och reagerade inte på joysticken samt stängde radion, efter ett tag kom igen några sekunder, frös igen, visade konstiga meddelanden på skärmen, osv helt enkelt var att blåtanden hade lagt av. När den kopplades förbi försvann displayproblemet. För fjärren till låsen var det så enkelt (och lite skämmigt) att en säkring hade gått. Tack för visat intresse / Leif |
|
| Men min gör ju så o jag har ingen Bluetooth :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.