|
|
|
|---|---|
| Jag har en E30 325 cab M-technic version 798 tillverkad 9/90. Enligt www.e30cabrio.se har det tillverkats 250 bilar i detta utförande. Bilen har gått 16300 mil. Jag undrar vad en sådan kan vara värd. | |
|
Omöjligt att säga utan att veta skicket. Jag har en nördlista med E30 cabbar som varit till salu på Blocket de senaste 10 åren. Om du vill utlämna regnumret, så kan jag kolla vad som begärts för den tidigare. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Det är svårt att avgöra med info.n. du meddelat. Det finns flera aspekter att väga in i en prisbedömning. Skick maskinellt, skick på kaross (lack, rost, etc.), inredning, sufflettens, övrig utrustning och dess funktion, service-, dokumentationshistorik m.m.m. Det är inte heller en "lågmilare", även om den inte gått så långt med tanke på åldern. Originalutförande är mer eftertraktad än stylade/modifierade bilar. Om du funderar på att sälja den kan jag vara intresserad, om den är i ett fint originalskick. |
|
|
Man kan säga att den är i bra bruksskick. Besiktningsmannen sa att den var fin och välhållen när jag besiktigade den förra veckan. El-suffletten är hel och fungerar. Skinninredningen är hel. Ingen rost. Utrustningen är vad som ingår i M-Technic paketet. I övrigt är bilen i originalutförande. Jag vet att dessa cabbar betingar ett rätt högt pris i Tyskland. Handlar det om en "lågmilare" i perfekt skick handlar det om rätt stora pengar. |
|
|
Jag hade en 92a med kod 335. (har vi inte setts i Löddeköpinge / tisdagsträff?) Sålde min i utmärkt skick, 10k mil, alla options för 70k. Blev inte direkt nedringd. Skulle kunna vara intresserad av att köpa den - lägg ett PM! |
|
|
Hej, jag skulle också kunna vara intresserad, har precis börjat leta efter en E30 cab, och då med fördel 325. Finns det några bilder att tillgå? |
|
| Det finns en halvdålig bild på www.e.30cabrio.se. Om man går in på M-technic så är det bilen på 5:e bilden uppifrån, version 798. | |
| Se där, bara i denna tråden finns det 3 st intressenter, ut med en annons vettja, med bilder och önskat pris! | |
|
Är detta en äkta M-tecnic? Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ser så ut. Vehicle information VIN long WBABB11040EB94722 Type code BB11 Type 325I (EUR) Dev. series E30 (C) Line 3 Body type CABRIO Steering LL Door count 2 Engine M20 Cubical capacity 2.50 Power 141 Transmision HECK Gearbox MECH Colour CALYPSOROT METALLIC (252) Upholstery SCHWARZ VOLLEDER (0318) Prod. date 1991-06-10 Order options No. Description 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES 339 SATIN CHROME 350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 375 STOFFVERDECK ELEKT.MECH.SCHWAR 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM 551 ON-BOARD COMPUTER II W REMOTE CONTROL 655 BMW BAVARIA C BUSINESS 675 BMW SOUND SYSTEM 682 RADIOANTENNE AUTOMATISCH 690 CASSETTE HOLDER 704 M SPORT SUSPENSION 785 NAPPA-TEXTIL WEBSTRUKTUR 798 M TECHNIC AUSSTATTUNG CABRIO 801 GERMANY VERSION |
|
Ägaren till den calypsoröda har ägt den sedan 19/8 i år! Samma ägare har sålt minst 3 st e30 cab. under sommaren. Det är samma person som verkar ha varit kontakt med Jörgen L i denna tråden. Länk Ringer upp ägare och får dom att sälja billigt, säljer sedan snabbt och försöker tjäna en slant. Jag har pratat med föregående ägare och Jörgen L.s beskrivning stämmer med vad han berättade. Lägger inga synpunkter på det förfarandet, men fick veta att bl.a. suffletten är dålig, cab.mekanismen ur funktion och förarsätet var slitet vilket bl.a. inte framgår av annonsen. |
|
|
Det stämmer att det år samma person som ringde till mig för ett tag sedan. Han ställde några frågor om bilen. Sen bjöd han ett lågt pris utan att ha sett bilen. Jag bytte motor till suffletten för 3 år sedan. Den reparationen gick på 11 150 kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.