AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
11.087

Ledramp extraljus X1 -10

BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

@x1xdrive28i på Instagram.
Funderar på att montera en led ramp på X1:an, tänker att en sådan kan passa in bra ovanför den nedre "läppen" på spoilern fram, där skulle den ju som bli infälld på ett snyggt sätt tänker jag.

Frågan är ju vilken ledramp ska välja, helst inte längre än regskyltens bredd.
Nån som har erfarenhet/är nöjd med något visst märke. Är inte ute efter det billigaste, men inte heller den allra dyraste...

Som sagt - tips och länkar till varianter ni har själva och är nöjda med tas gärna emot :-)
be
113
begell
X3 30e -20
Liknande funderingar med vår X3-15. Att klämma in en ledramp i det lilla gallret under njurarna. En säljare på nätet,'superljus' har en ramp som bara är 41mm och finns i olika längder. Är det någon här som har eller har sett en sån ramp monterad på en BMW? Kommentarer och ännu hellre bilder önskas! /Ursäkta men detta blev nästan en trådkapning/.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag köpte en 120W, regskyltslång från Kina. ~900:- hem om man kommer undan tullkostnaden. Funkar över förväntan.

///BMW - Was sonst!
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

Vi är väl ute efter ungefär samma :-) Vill försöka hitta en ramp med bra räckvidd och inte bara bredd och ljus närmast bilen. Men kanske inte lägga mer än 4-5000... Men det hade som sagt varit kul med input från någon som är riktigt nöjd och kan länka eller tipsa om märke.
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Hur sker själva inkopplingen ? Kommer man åt kabeln till helljuset och bara skarvar på ?

Mo
7
MoggeM
X1 Xdrive23d -10
X3 2.0d -07
Jag monterade led-ramp på min (numera sålda) E91:a. Jag köpte en från Mekonomen. Den fanns inte i webshopen, bara i lokala butiken. Efter en vinter hade nästan all färgen flagnat av. Jag fick en ny på garantin. Den skulle ha bättre lack, men det gick i princip lika illa med den. Ljusbilden var f.ö. väldigt bred och inte särskilt lång. Några månader innan jag sålde den monterade jag Biltemas led-ramp (Länk. Den hade, i mitt tycke, något bättre ljusbild, men jag vet tyvärr inte om den överlever en svensk vinter.

När det gäller inkoppling så kan man inte ta ström från helljuset. Då kommer förmodligen varningslampan för trasig lampa lysa i instrumentpanelen och/eller säkringen till helljuset gå. Däremot kan du koppla på dig på den tråden för att styra reläet till rampen.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ett tips, välj spot i alla dioder. De lyser brett och högt/lågt så det räcker ändå.

///BMW - Was sonst!
Hjälpte en bekant att montera båge samt 3st nbb med xenon förra helgen det blev mycket bra ljus.
Tog styrström från helljuset till en färdig reläsats avsedd för att inte störa eller dra mycket ström och det fungerar bra.
Bilen är 2015 års modell.
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

Ingen som testat någon ledramp från tex rigid industries eller vision x? De verkar hålla en schysst kvalitet om man ska tro det man läser.
Har köpt härifrån av denna säljare rekommenderas då jag hade tre dioder som pajade på en. tog 5 dagar efter jag mailat honom så hade jag en ny på posten. och det är väldigt bra lyse i dem. Länk

Ka
35
Kaph
320dA X-Drive 2011
M3 1996
Hur har ni monterat Era ramper; bara skruvat fast den i stötfångarhöljet eller även i krockbalken?
Monterat på e6x, e9x och e70. Testat ramper med enbart spot dioder och så kallad komboramper när det är spridare på sidan och spot i mitten, men tycker att spot ramperna fungerar bättre.
På e6x och e70 har jag monterat bakom njurarna, blir diskret och väldigt simpelt att montera.
Ramper går ju att köpa hem från kina för under 1000lappen, och av dom jag har testat har jag inte blivit besviken.

Länk sådär blev de när jag monterade på e61
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Den här är det jag köpte. Länk
Mycket nöjd.

///BMW - Was sonst!
be
113
begell
X3 30e -20
Vår X3 går att köra iväg med innan motorn som stänger bakluckan är klar! Ja man hinner faktiskt rycka på luckans knapp, gå in på förarplatsen och köra iväg. Det verkar som stängningsautomatiken uppfattar G-kraften i bakluckan vid acceleration som ett hinder och avbryter stängningen. Det får inte ligga systempåsar som får möjlighet att rulla ut!
Finns denna risk på alla elbakluckor eller har vi har vi ett fel?
be
113
begell
X3 30e -20
Ursäkta, det blev helt fel! Skulle bli en ny tråd, hittar ingen redigeringsmöjlighet - finns det
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ja, "handen med pennan" i rutan till vänster om dina inlägg.

///BMW - Was sonst!
Hej Fross!

Jag är väldig intresserad av att fixa det själv - tack för du delat med. Jag undrar hur man monterar, vart el-kopplingar? (koppling till strålkastare eller... hur?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.