|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag en 750 e32 som går bra på tomgång men går bara att varva upp till 3000 varv sen händer det inget mer fast jag trycker på gasen. Spelar ingen roll om bilen är varm eller kall. Har provat att koppla ur batteriet. Är tacksam för alla tips mvh Macke | |
| EML lampan lyser inte på instrumentet antar jag några sekunder då du startat bilen? | |
|
Hej rengör spjällhuset och testa igen. Hade en Mitsubishi som hade samma sjukdom som din bil, och där visade sig att spjällhuset behövde en rengöring. OBS ta inte ut spjällhuset helt för att rengöra för att då behöver du byta packningen också annars får du tjuvluft. |
|
|
Kolla om grenrör/katalysator blir väldigt varma, det kan vara monoliten i katalysatorn som lossnat och proppar igen avgaserna. En felkodsavläsning är nog lämpligt att göra... Med vänlig hälsning Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är det någon skillnad om du står still o varvar eller om du kör ? Har något svagt minne om liknande problem på en M5 E34, där var det hastighetsmätaren som inte fungerade.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.