|
|
|
|---|---|
|
Hej.... Jag har en M5T -92B. Där knappen till EDC:n ska sitta sitter det bara en täckplatta nu. Ska det vara monterat EDC på min eller inte. Jag ska tydligen ha nuburing paketet och edc:n ska väl ingå. Varför plockar man bort den finfina funktionen för??? M5 I LOVE -=$¤CimmenpoweR¤$=- | |
| Dom gamla edc dämparna har säkert blivit dåliga och utbytt mot vanliga sportdämpare eller nå´t.. Att köpa 4st nya edc dämpare kostar ca 30k bara i material=(. | |
|
EDC har alla M5 3,8! Däremot har bara dom med Nürnburgring-paket knappen (som det står EDC på) som gör att man kan låsa dämparna i hårdaste läget! Per L |
|
|
Hur kan man se om man har nuburingpaketet?? eller hur det stavas.... :) // :-) M5 I LOVE -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
Colin |
Du har isåfall Kabelanslutningar på nedre delen av stötdämparna. Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton.. |
|
Som jag skrev här ovan! Alla M5 3,8 har EDC! Skulle gissa att det betyder "Elektronisk Dämpnings Kontroll" eller något liknande! Detta innebär bla att dom har "Kabelanslutningar på nedre delen av stötdämparna". I Teknikens Världs 1/1994 står att "Nürburgringpaketet" (stavas så!) innehåller: - bredare bakfälgar (9" mot std 8") - extra kraftig krängningshämmare bak - mer direkt styrning - en funktion som kan låsa stötdämparna i hårdaste läget (= EDC-knappen på instrumentpanelen. Min anmärkning) I Teknikens Värld nr 20/1992 står dessutom: - bredare bakdäck (255/40 ZR 17) Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.