AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.730

Rostskyddsgaranti shadowline lister

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ställer frågan för att jag inte vet. Gäller rostskyddsgarantin även på svarta högglanslackade fönsterlister?

Listerna har börjat ärga i ovankant med lacksläpp som resultat och ser inte bra ut.
Nej, rostskyddsgarantin täcker bara karossen och inga lister. Rost eller fel på dessa täcks bara av den tvååriga fabriksgarantin. Shadowlinelisterna är tyvärr väldigt känsliga för rost, minns att jag fick mina utbytta på E91:an efter bara något år.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Misstänkte det. Tack för infon.
Du köpte 530in ser jag:). E39 vet jag är känsliga när det högglans Shadowline. Men vare sig min 550 eller pappas 525 E60 hade/har några fel på sina lister. Är det vanligt med dessa problem på E60/E61?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ingen aning. Någon annan får svara på din fråga.

Ja, jag köpte 530:an, kanske lite dyrköpt men jag är nöjd eftersom jag letat en tid och untrustningen kändes rätt. Saknar bara Bluetooth så att jag kan koppla in telefon så jag försöker bena ut vad jag ska inhandla för integrerat system, allt är intressant utom BMW:s eget pga kostnaden.

Mina lister är fina och blanka men har en liiiten tendens till punktvis visuell defekt i övre kanten på någon list och det försvinner ju inte av sig själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.