|
|
|
|---|---|
|
Tar en liten snabb historia: Drog våren 2014 på 20" hjul (245/275) bilen gick frid och fröjd, visst kunde spåra lite, men inget märkvärdigt, gick i alla fall klippstabilt för det mesta och drog inte åt något håll. Såg att bilen efter ett tag hade börjat slita däcken NÅGOT snett, ytterkanter fram samt innerkanter bak. Körde vidare då det knappt va något samt att jag hört historier om folk som haft problem med hjulinställningar på sina F10or, vågade helt enkelt inte chansa på att den kanske skulle bli dålig. juni 2015 drog jag på ett eibach kit - ca 30mm runt om. Bilen gick även efter detta helt perfekt, men man bör väl göra hjulinställning efter fjäderbyte? Det gjorde jag, och nu känns bilen dålig. Rent av jobbig att köra jämfört med tidigare. på papper verkar allt stämma. allt är inom gränsvärde. Fram har dem endast ändrat på Toe som ínnan var lite fel, lite över gräns på höger samt lite under gräns på vänster, totalen var ändå inom rätt värde) Bak har dem ändrat lite på Toe samt Thrustvinkel. På papper verkar det vara ytterst lite som är gjort, trotts detta tycker jag den spårar alldeles för mycket. Någon som haft liknande problem? Kan säga att Camber är lite olika på samtliga hjul, dock inom gräns på alla, samt att dem inte har rört camber. | |
| Är det samma slitna däck på? | |
|
Kane: Tror inte att det beror på däcken då det blev såhär direkt efter hjulinställningen. Men har nyss fått på nya bakdäck, nya framdäck kommer väl om någon vecka förhoppningsvis. |
|
|
Lämnade in bilen hos samma firma igen. Verkade blivit något fel, för hjulinställningen var inte som den skulle. Dem gjorde om och bilen blev i alla fall lite bättre. Har nu satt på flång nya Dunlop runt om (255/35R20 samt 285/30R20) om jag inte minns helt fel. Bilen är ju ok, men inte så bra som jag skulle vilja. Någon som vet vad BMW verkstad brukar ta för en hjulinställning? |
|
|
Ett år försent svar, men jag frågade idag vad Bmw här i Umeå skulle ha iaf.. Hjulinställning på en e39 skulle betinga 1700kr. Mvh Janne. |
|
| Går det att ställa camber med originaldelarna? Måste det inte till eftermarknadsdelar för detta? | |
|
Camber går att ställa både fram och bak på t.ex. E39 ...hur det är med modernare bmw's vet jag inte...men troligen. En del äldre Bmw brukar det inte gå att ställa bakvagnen på öht, Jo...det går att få till hjulvinklarna med utbyte av slitna bussningar etc..men någon regelrätt hjulinställningsmöjlighet finns inte där. Mvh Janne. |
|
| Janne: Camber går att ställa bak på E39 men ej fram | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.