AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.358

koda/programmera om CCC från logic7 till bas-ljudsystem?e61 -05

Sa
44
Sahlström
530d e61-05
Hallå!
Har min bil hos bmw för programuppdatering och var tvungen att byta ut CCCenheten/stereoenheten.
Den jag har fått tag på är från en m5 som var utrustad med logic7 vilket min bil inte är.
När jag kopplade in den (innan den blivit kodat till min bil) så får jag inget ljud alls, varken stereo/bluetooth,mobil/eller varnings plingen osv.
Som jag förstår det som så är det då en förstärkare som är monterad om du har logic7(och lite fler högtalare) vilket min bil inte har och därav inget ljud.
Går det att koda om CCC så att den är kompatibel med mitt ljudsystem?
Går det också att ta bort inställningar såsom M-inställningar för smglåda och headup display osv?
Har inpa/ncs kittet och kabel men har inte lärt mig något än så vill inte prova än och låter bmw sköta den biten.
Men som sagt går det att ändra detta?

Mvh Mattias
Da
304
Daniel Sjöholm
323i -83
728iA -97
740iAL -01
530dA Touring -04
Hej!
Ja det går att koda om den med dit inpa/ncs kitt, däremot kan inte bmw koda om en begagnad enhet då chassinummern inte stämmer överens med bilens.
Sa
44
Sahlström
530d e61-05
Tack för svaret!
Polarn jag lämnade bilen till på BMW kodade om den så nu stämmer allt enligt min bil och inte tidigare bil dom den satt i :)
En till fråga, finns det någon riktigt bra guide till hur man kommer igång med kodning osv?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.