|
|
|
|---|---|
|
Har letat E61 CLI rätt länge nu men antingen har man varit för sen så den sålts eller så har den varit helt rätt utrustad. Har relativt god koll på prisbilden på 523 och 525 men fick ögonen på en 530, och där är jag helt ute och reser. Jag var och provkörde en 530iA i dag och den kändes helt rätt och hade den utrustning jag vill ha men tyvärr inte blutoth, samt att jag föredrar svart skin och silver/svart interiör framför trä, men det är svårt att få allt på en begagnad bil. Bilen kändes bra och det var inga fel på den, historiken verkar OK och säljaren har låtit lackera om framhuv och spoilers så den har inte en repa eller bula på karossen. Dock hade framrutan lite läster och små små "stenskott." Säljaren vill inte gå ner i pris men kan fixa fram alu vinterdäck i priset. Jag känner att jag vill ha bilen men känner på samma gång att det kanske dyker upp en liknande inom snar framtid till ett bättre pris. Några tusenlappar hit och dit spelar egentligen ingen roll. Det är mer känslan att man känner att man gjort en bra affär trots fel skinnfärg och interiör. Så vad säger panelen är denna vettigt prissatt och vad kostar det att installera blutooth när man har navi professional installerat? Vill gärna ha telefon i bilen. Den är prissatt till 169.500:-, har gått 16500 mil och har följande utrustningslist. Model description: 530i Market: Europa Type: NK71 E-Code: E61 (MUE) Chassis: touring Steering: links Doors: 5 Engine: N53B30O0 - 3,00l (200kW) Drive: Heckantrieb Transmission: automatisch Body Color: Carbonschwarz Metallic (416) Upholstery: Leder Dakota/naturbraun (LCNG) Production date: 08.12.2008 Assembled in: Dingolfing S1CBACO2 Umfang CO2 package S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S205A Automatikgetriebe Automatic transmission S235A Anhängerkupplung abnehmbar Towing hitch, detachable S2NPA BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 BMW alloy wheel, M double spoke 135 S2PAA Radschraubensicherung Lug bolt retainer S302A Alarmanlage Alarm system S316A Automatische Heckklappenbetätigung automatic trunk lid mechanism P337A M Sportpaket M Sports package S386A Dachreling Roof railing S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S437A Edelholzausführung Fine wood trim S441A Raucherpaket Smoker package S442A Getränkehalter Cup holder S456A Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory S464A Skisack Ski bag S470A Isofix-System Isofix-System S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S761A Individual Sonnenschutzverglasung Individual sunshade glazing S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling S853A Sprachversion englisch Language version English S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S8S8A Länderspezifische Navi Zusteuerung Country-specific nav. system supply S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. Navigation access request,country-spec. S8SPA Steuerung COP Control unit COP Alla tankar och idére tas tacksamt emot då jag står i valet och kvalet i morgon om jag ska köpa denna eller avvakta. Vad säger ni? | |
|
Blåtand går att eftermontera Länk du kan även köpa ett begagnat kit med svarta eller alu-lister. Jag tror att interiörfärgen kan växa och du till slut gillar den. Hade du hatat färgen hade du väl inte ens tänkt dig kunna köpa bilen? Det är inte så lätt att hitta E60/E61 med CIC-navin och om den duger på de flesta punkter så köp! Chansen att det kommer en bättre är liten. Totalt byggdes det ca 1165st 530iAT E61 LCI med N53 och 10st 530iAT E61 LCI med N52 (export utanför Europa) i vänsterstyrt-utförande. Ca 350st av de med N53 är årsmodell 2009 eller 2010. 523iAT och 525iAT E61 LCI är vanligare än 530iAT men det är inga stora mängder. 2209st respektive 1796st med N53. Mvh Stephan |
|
|
Haha ingen dålig info du delger Stephan. Ja jag är verkligen sugen på den bilen trots fel färg på läder och lister. I en av mina gamla E39:or hade jag trälister och ändrade då inställning efter ett tag och tyckte att allt annat var fult (förutom svarta lister) så jag vänjer mig nog nu också. I värsta fall så går det ju som sagt alltid att byta. Tack för länken till blåtand-kitet. Ska ta mig en funderare över natten om det blir den bilen eller ej. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.