|
|
|
|---|---|
|
Har en 523i -06 och de finns inget riktigt drag i bilen. Motorn misstände varvid jag bytte stiften och efter det så slutade misständningrna men det finns fortfarande inte rätt kraft i motorn. Funderar på om den inte får tillräckligt med bensin. Om man trycker plattan i mattan på hög växel så går inte bränsleförbrukningsvisaren i topp? De gula motorservicelampan har vid ett tillfälle tänds och då koplade jag bort batteriet varvid den slocknade. Jag tror motorn är en N52 | |
|
Gör en felkodsavläsning! Spontant skulle jag gissa på en kamaxelgivare, men det kan vara annat också. Med vänlig hälsning Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har anvant STP spridarreng;rning och bilen har kommiy igang riktigt bra. | |
|
Precis som Johan B säger så låter det som en kamaxelgivare och utan felkoder famlar man i mörkret. Jag har två INPA-kit liggande som är till salu. Ett kraftfullt verktyg som fungerar på alla Windows operativ inkl W8, W10. Hör av dig om intresse finns. Annars åk till en verkstad och ta ut felkoder så får du säkerligen hjälp här inne när det finns mer kött på benen kring felet. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.