|
|
|
|---|---|
|
Någon som gängat om toppen längst in mot torpedväggen? Är jävligt trångt men har någon lyckats med det när toppen sitter på motorn? Spånorna får jag ur så det är lugnt. Men vore kul om nån med erfarenhet kan komma med lite tips. Försökte lossa kabelhärvan så man får lote mer plats men den satt rätt tajt. Vill inte lossa alla kablar till boxen. Mvh | |
|
Det är inte det minsta trångt ifall du tar bort "blomlådan" ovanför och de är mycket enkelt! Om du lossar alla kablar från kabelhärvan vid säkringsboxen. Tror de är 2 st stora runda kontakter som du skruvar upp, plusmatning och ett par reläer som behöver tas lås så kan du lägga undan hela härvan. |
|
|
Tack g0ry Blir till att skruva lite i garaget då. Nån med tips på vad för gäng verktyg man ska ha. Har inte hittat någon som är tillräckligt lång så man kommer ner i hålet. Mvh |
|
|
Länk |
|
|
En nyfiken fråga, hur får du ur alla spån som blir när du gängar om för att sätta i en Heli-Coil? Trycksätter du cylindern? Infettad gängtapp? |
|
| Biltema har ju datordammsugarkitt med en smal slang, tror det kan gå att få ner en sån i hålet. Annars får man väl tejpa fast en ännu smalare slang. Det är bara att va lite kreativ. | |
| Hur går det Mugellorot, har du börjat gänga än? | |
|
Om det är samma gänga som på M3 e36 3,2 (M12x1,25) så kommer du få leta ett tag innan du hittar kvalitetsdelar i rätt dimensioner. Det är en fördel att använda "helicoilhylsa" med krage så att inte gängan hamnar i cylindern. |
|
|
Hej. Som småbarns far så finns det minimalt med tid och ork. Ska bogsera ner den till en firma som har rätt grejer. Men blir till våren. Sen blir det väl till att sälja den då den inte kommer att nyttjas allt för mycket. |
|
|
De firmor som jag ringt (ca 20 st) i i västra götaland har tyvärr inte rätt grejor. Det finns utomlands men inte i Sverige. Jag har rätt verktyg köpta från tyskland i somras vilken stad bor du i? |
|
|
Hej blixten Jag bor i Lidköping. du? |
|
| Jag bor i Göteborg. Du får kolla vad du har för gänga om det är samma som på min bil. | |
|
Hej. Ja jag tror iofs att det är samma som till 3.2 men ska kola på det. Du är inte sugen och gänga eller? /Fredrik |
|
|
Nej, jag lät en verkstad göra det. Ville inte riskera att sabba ett topplock för att spara några tusen. Dessutom behövde jag en bra kamera och sug för att eliminera att det fanns metallspån kvar i cylindern. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.