AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.595

Finns det nån BMW som har slutväxelhus i Aluminium.

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Har en Sierra och den hade original slutväxel med Aluminiumhus.

Bytte slutväxel till en från BMW men den hade huset i gjutjärn så den var ca 20kg tyngre....

Undrar om nån modernare BMW har slutväxel i Alu, gärna med diffbroms och ca 2,35-2,65:1 i utväxling

Likaså undrar jag vilka slutväxlar från BMW som är rakt av utbytbara med varandra, alltså samma mått mellan medbringarna, och samma fästen, och om det är samma fäste för kåpan bak så man kan skifta kåpa mellan olika modeller.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Om vi snackar 15 år gamla eller äldre BMW så finns det tre storlekar, 168, 188 och 210. Det är yttermåtten på kronhjulen som anges. Alla har gjutjärnshus. Såvitt jag vet finns det inte ens dyra motorsporthus i alu, men säker är jag inte. Det finns olika hus av 188an men 210an har bara ett hus om jag minns rätt, men olika lock.
Diffbroms var bara standard på M-modellerna men fanns som tillval på övriga. Husen skiljer inte mellan diffbroms eller ej.
Högsta utväxlingen jag sett är 2,6?. Finns både till 188 och 210. Till 188 är det en speciell diffbroms för att den ska rymmas. Vet inte om det är så även på 210.

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Hehe jo men dom där 20 kilona är ju orsaken till att du vill byta - den håller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.