AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.892

xeon ljus lila

po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Hej märkte idag att det vänstra lyset lyser rosa efter några minuter efter start. Antar det är dåligt men ska man byta båda samtidigt då eller ? Jag vet ju inte om det andra är byt men jag antar att det inte är det då jag kört bilen snart 3000 mil sedan köp har gått cirka 13000 nu.

Det är väll ingen fara för strålkastarn att köra så ett tag bilen ska nämligen i om 400 mil hade jag tänkt för olje byte glykol byte samt bränslefilter.?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Troligen lampan som börjar bli dålig.
Brukar lysa lite lilaaktigt ett tag innan de slocknar helt.

Byt båda på en gång, annars är risken väldigt stor att du får skillnad i nyanserna på vänster och höger sida.

Den som du fortfarande upplever som "bra" kan du spara som reservlampa.

Med vänlig hälsning
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Verkar som man måste ta lampan under ifrån och får inte under domkraften så blir nog att lämna in å byta båda då men väntar nog ett tag då den ska in här i vinter förhoppningsvis håller dem väll ditt

Vet du ungefär hur länge parkeringljusen på bmw ? Man kanske skulle be dem byta dem bara för att när dem ändå håller på? Verkar som sakt inte riktigt lika enkel som min gamla volvo.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Har du HALO ringar så kan du byta till LED från LUX angeleyes eller MTEC Angeleyes för ett vitare ljus och dessutom avsevärt mycket mer ljus i ringarna än innan.

Jag bytte mina D1S xenonlampor och det är meckigt. Måste av med hjulet och ner med innerskärmen för att byte, sen behövs också torx nycklar för att öppna lamphuset.

Ska du ha nya lampor så kolla på
Osram Nightbrekaer d1s Xenarc Länk
Länk
eller
Osram Cool Blue Intense d1s Xenarc Länk
Länk

Ger mer ljus på vägen och i andra fallet också vitare ljus än innan. Jag kör med nightbreaker d1s och det gav säkert 30-40m extra på helljus och halvljuset är mycket fyligare åt sidorna än innan.
Vanlig xenon till vänster - Cool blue intense till höger
Länk

//Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.