AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
8.450

Hög HC halt på en sida samt inget ljud i högtalare

Sida 2 av 2
Pe
345
Peake
BMW 850ia -92
BMW 523i -08
Packningarna från reservdelarbutik.se passar inte till en 850!
De italienska packningarna är de här, kanske?
Länk

De utgör i så fall bara två av fyra. De behövda packningarna är fyra till antalet och endast parvis lika. De annonserade räcker bara till ena sidan, lite förrädiskt utformad annons, tycker jag. Dessutom är packningarna begagnade, än "om endast lite".

Om TS nu skall satsa på insugspackningarna, lutar det åt antingen BMW original (Gud förbjude!) eller kanske något härifrån Länk

Det borde gå att hitta europeiska varianter, jag har gjort det tidigare men lyckas inte nu. Kanske måste man gå direkt på en tysk e-butik, typ autoteilemann.de eller något bättre..

/Lennart
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ja, de stämmer nog, men när det gäller en så kritisk del; varför köpa den någon annanstans än på BMW?
Tja, OEM smäller väl lika högt kvalitetsmässigt. Pirat tror jag inte ens finns. Lite för speciella grejer för det.

/Lennart
Varför handla på Bmw när man kan göra det billigare någon annanstans?
Kolla med schmeidman eller handla via ebay.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jo, men oem-grejerna som finns på någon sajt i Usa kostar ju med frakt, moms lika mycket.

Delorian: Visst, hittar du insugspackningar till M70 på Schmiedmann så blir jag ganska imponerad.
Pe
345
Peake
BMW 850ia -92
BMW 523i -08
Varför behöver du köpa nya packningar? Kan du inte täta med packningssilikon. Du har väl inte sett hur packningarna ser ut ännu eller har du?
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
På schmiedmann finns de flesta grejer sökbara om man har rätt atrilkelnr. Genom att kategorisera hittar man inte ens hälften. Jag bytte vevhusventilationen på min 850 och copy pastade artikelnummer på varenda del från realoem.com. De hade alla delar.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Schiedmann: Länk Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Som sagt det mesta finns där och är oftast billigare än på BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.