|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har sökt runder lite men inte hittat någon tråd som tar upp mitt problem riktigt som rubriken lyder så visar min genomsnittsförbrukning i färddatorn 0.0 hela tiden den ändras aldrig. räckvidden blir helt fel också. däremot funkar blandannat genomsnittshastigheten. någon som vet vad som kan vara problemet har ju läst att man kan kalibrera om den om den visar för mycket eller för lite men min visar konstant 0.0 Tacksam för all hjälp. | |
|
Har du gjort en nollställning mha BC-knappen? På flera bilar jag haft så börjar färddatorn visa 0.0 efter ca 2 år utan nollställning. Då krävs en återställning för att den ska börja visa normala siffror igen. |
|
| okej du kan inte beskriva hur man gör ? | |
|
Har du ingen instruktionsbok? Nu var den bra länge sedan jag hade en E34, men något av detta bör funka: Växla fram till medelförbrukningen med BC-knappen på blinkersspaken, håll inne BC-knappen någon sekund tills reset sker. (funkar på nyare bilar) Alt gör så att du ser medelförbrukningen i färddatorn ("Cons" eller "Verbr" ) och håll sedan inne S/R eller liknande för att nollställa. |
|
| japp har jag gjort. funkar ej står bara 0.0 hela tiden... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.