|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska dra ett sportavgassystem i min BMW 325i. Har tänkt att dra Eisenmann pga det grymma ljuder. Vet ni vart jag kan få tag på ett komplett system? Hittat i USA för ca 14.000 men frakt, tull osv gör att kalaset hamnar på ca 21.000. Har kollat på detta: Länk , men vad jag kan förstå så är det endast slutrör och inte hela systemet? Tror ni att det är värt att lägga nästan 12.000 för endast slutrören eller vet någon här ett bra system som levererar bra ljud? eller någon som säljer ett komplett Eisenmann system som jag kan beställa hem? Tack på förhanq //Zovaq | |
|
Frågan är om du vill ha ett BRA ljud, eller ett HÖGT ljud? Oftast går det inte helt hand i hand. Köper du slutburkar från Eisenmann eller BMW Performance så får du ett välavstämt ljud, dovt med minimala resonanser, men BRA ljud. GÅr du in och river kattar och mellandämpare etc så finns det risk att börjar låta högt, men inte så bra. ka du ha ljud så räcker det med slutburkar. |
|
| Okej, jag vill främst ha ett bra ljud men självklart ska det vara högt men inte för högt. Vill inte behöva sitta med hörselkåpor när jag åker runt på låga varv inne i stan. Ett ljud som är lite högre än original och som framförallt låter bättre. Vad tycker du, ska jag köra på Eisenmann eller BMW M-Performance? eller rekommenderar du något annat för dom pengarna jag tänkt lägga ner? Samt hur svårt är det att sätta dit slutburkarna själv? | |
|
Jag hade valt Performance eller Eisenmann, har själv precis köpt Performance till min 335i, tycker det låter bäst. Om du inte ska svetsa nya ändrör så är det inte mer än 1 timmes jobb att byta burken, om har lite verktyg och inte tummen mitt i handen |
|
| Vet att Performance låter grymt på 335i men den bilen har även biturbo. Är orolig att m-performance inte låter lika bra på en 325i. Blir nog att sätta dit allt själv, har meckat en del på mina bilar innan och har gått bra varje gång. | |
| Förvisso, men 325 performance är gjort för den motorn och då har BMW's ingenjörer haft det i åtanke för att skapa bäst ljud med minst resonanser.. Det låter inte sämre än Eisenmann, du saknar turbo där med. | |
| Det har du rätt i, vet du någon återförsäljare som har m-performance till 325i? hittar ingenting på nätet. | |
| Förresten, är det dumt att dra Eisenmann med fyra rör? | |
|
Ring närmsta BMW ÅF, eller köp billigare från tyskland Vilken kaross har du? E90, E91, E92 E93? 4 rör tycker jag skriker M3, 2 rör kan väl va okej, tycker det är lite 335i signum iof. Men smaken är som baken :) Jag har valt att behålla 2 rör på min 335 av den anledningen. |
|
| Jag har en E90, någon leverantör/hemsida i Tyskland som du rekommenderar? | |
|
555€, borde passa din bil! Länk |
|
| Oj, rejäl prisskillnad om man jämför med Eisenmann. Har du beställt härifrån förut? | |
|
Ja, det är nog rejäl prisskillnad mot om du ringer till en svensk BMW ÅF och frågar efter pris på Performance avgassystemet också.. Ja, jag har beställt flera gånger, dom är riktigt bra, rekommenderar starkt! Många här som handlat där, bara söka lite så ser du. Snabb/billig leverans också! |
|
| På en sugmotor låter det ofta goare än på turbo, så du lär få ett trevligare ljud med din 325 än på en 335. | |
| Grymt! M-Performance blir det då. Tack för alla svar och all hjälp. Är mycket lättare att bestämma sig för vad man ska ha när man får lite åsikter från personer som har lite mer insyn i detta. Blir det första avgassystemet som jag själv ska beställa och installera så blir lite extrakul när man hör skillnaden när man startar första gången med det nya systemet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.