|
|
|
|---|---|
|
Efter några år borta är jag tillbaks i "träsket". 1.Förra ägaren hade bara tankat 95 och vet inte själv hur jag ska göra.Aldrig tankat annat än 98 i bmw och går inte bilen bättre på alla sätt?Kan oljeförbrukningen minska?Ska dra uppåt litern mellan service enligt tidigare ägare. 2.Bilen börjar bli några år och överväger underredsbehandling.Har ni gjort detta och ungefär hur dyrt? 3.Keyless funktionen låser inte dörrarna själv om man går iväg,man måste röra handtaget.Kan man programmera nyckeln hos bmw så att det sker automatiskt? | |
Transocean |
Fortsätt att tanka 95, bilen går precis lika bra med den och drar inte mer. |
|
Lyfter denna. 1.Bilen går bara på 98 nu.Enligt färddatorn ökar bensinförbrukningen först och läget då man ser aktuell förbrukning "hoppar" upp och ner mer än på 95.Efter ca 100 liter 98 är datorn normal igen och snittförbrukningen något lägre.Oljeförbrukning ca halvliter på 700mil svårt där säga om minskat. 2.Rostskyddade bilen på dinitrol märsta.Kanon kille som kör bmw själv.Full behandling 6800kr. 3.Keylessfunktionen funkar kanon vissa dagar,andra gånger lär jag ta fram "gamla" nyckeln ur plastnyckeln för att låsa upp.Fått för mig att runt nollgradigt krånglar den mest.Nytt bilbatteri bara någon månad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.