|
|
|
|---|---|
|
Vilket är max att sänka en e30 kaross?har sett fjädrar som sänker 60 fram/40 bak? hur ser de ut om man sänker bilen så mkt?nån som kanske har en bild? | |
|
En kompis till mig köpte en E30 som var sänkt 60/60. såg väldigt grymt ut men besiktning och verkstäder blir jobbigt med tanke på markfrigången... Har för mig att han satte på 40/40 ganska snabbt. Rickard |
|
| Sattsa på 60/40 om du ska köpa en sänkningssats...har de själv på min 325 + 17 tummare...är super snyggt!!! | |
| det finns ingen risk då att hjulen tar emot i skärmkanten eller liknande?blir de nåra problem me besiktningen sedan? | |
|
Beror ju helt på vilka däck å fälgar du ska ha på efter sänkningen,om du ska använda lite bredare däck så måste du nästan använda "spaceplattor" iaf fram... Om du köper sänkningsfjädrar från affären å inte håller på att kapa själv så brukar de inte vara nån fara... |
|
|
Ska inte vara några som helst problem med 60/40-sänkning på en E30 om du ser till att inte ha större omkrets på däcken än original. Jag sätter idag eller imorgon på en 60/40-sänkning på min och jag har 215-40-16-däck på Alpinafälgar. Skall inte vara några som helst problem säger de på Bildelsimporten + att hur många som helst i Tyskland kör med dessa specifikationer. Finns även 60/60-sänkning, men det känns väl bra... |
|
|
Här under finns en bild på min när den var sänkt 40/40 (eibach) och med 215/40/16"et20. nu e den dock sänkt ca 15mm mer framtill, med rekonstruerade övre fjäderbenskoppar. ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
| Nä! de är inga som helst problem med med 60/40 sänknig...har 17 tummare med den sänkningen...men de kan inte vara mer än "40" i profil fram om man har 17 tummare... | |
|
sänk lite det är tipset annars går tråget hade 70/50 på min 320 i det sa bara pang !!!!!!!!!!! Mvh/ Daniel |
|
| Varför skulle man sänka så mycket som 70/50 för? blir ju inge snyggt,går ju inte igenom besiktningen heller...så de e bara dumt å sänka så mycket....! | |
|
Går det inte genom besiktningen? Varför det? Jeppe |
|
|
jo min bil gick igenom däcket är precis vid skärmen tar inte i heller bara lite bak p.g.a. 7 tum breda et 12 bak !!! Mvh/ Daniel |
|
| Om man har för mycket sänkt brukar de inte gå igenom eftersom fjädrar han hoppa ur å så...en polares volvo gick inte igenom eftersom han hade för mycket sänkt,men den va i försej sjukt mycket sänkt...säkert mer än din bil "flayer" | |
|
Om fjädern är för kort har ju inte det med hur sänkt bilen är att göra, utan hur lång fjädern är! Det finns ju smartare sätt att sänka en bil än att kapa fjädrarna!!! Jeppe |
|
|
skickade ett mail te nfs.nu angående deras fjädrar som sänker 60/40. De sa att de antaligen inte skulle sänka fullt ut eftersom min bil(318) väger för lite!Iofs undrar jag eftersom det stod att fjädrarna var till för 4 cyl bil,hmm,ska köpa å se hur de blir :) //Valde de enda rätta som första bil, nämnligen BMW :) |
|
|
Tjena killar! Glada besked! Fick sänksatsen igår och tror fan att man lägger sig och meckar på den hur lite tid man än har. Var klar vid halv midnatt. Resultatet? UNDERBART! Bilen är fullt körbar, tar inte i någonstans (åkej baksätet är i och för sig borttaget så där lastas inte in någon ballast) och är förbannat snygg. Att man sedan kan ligga på motorvägen och köra sicksack i 140 utan krängningar är bara plus. Jag är skrämmande nöjd. Rekommenderar med andra ord Weitech 60/40-sats med gula Koni. Riktigt underbar väghållning, inte alltför stenhård men ändå oerhört känsla och körbarhet. Satsen hittar man hos www.bildelsimporten.se. Maila för att få bilder på härligheten. För er som inte läst tråden innan så sitter 16" med 215-40 utan att det tar i någonstans. Skulle dock vara snyggt med 2 cm spacerplattor bak på varje sida ser jag... |
|
|
Jag rekommenderar även jamex 60/40 fjädrar med tillhörande sportdämpare. Fruktansvärt skön väghållning. Helnöjd sen första provturen. Kul att du är nöjd med väghållningskittet. Men du ska också veta att din bil kommer att "sätta sig" under de första 100 milen, vilket innebär att den inte är fullt så låg som den kommer att bli. Bara så att du vet!! ///Johan |
|
|
På racebilen sitter det kapade 60 fjädrar runt om. Fjädertornet fick höjas samt ändras i vinkel för fjäder och stötdämpare kom i olika vinklar pga av att den sänktes så mkt. Att sänka över 60mm på en gatbil är ren idioti om man har bilen för att köra med. /Per |
|
|
johankihl: Jo jag vet detta. Det är därför som jag fortfarande har en del luft mellan hjulen och skärmkanterna. Det kommer nog inte vara alltför mycket kvar efter de har sjunkit ihop, men det har jag räknat med. Denna bilen skall inte vara gjord för att klippa fartgupp i 90 knyck direkt. Det har jag andra bilar till om jag mot förmodan skulle vilja utöva den sortens körning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.