|
|
|
|---|---|
|
Jag letar en E90 320dA med M-sport men det verkar vara helt hopplöst. Såldes det inga alls under år 2009-2012? på Blocket hittar man inga alls! Mycket konstigt! E90 ser lite tråkig ut utan M-sport så det borde rimligen finnas ett antal på vägarna.. 325 och 330 finns det dock några fler av. | |
|
Det var ju en inte så liten finanskris under den tiden så det kan vara en delförklaring att utbudet från 2009-2010 inte är så gott. Sen är väl 320dM lite ovanlig eftersom det är en typisk förmånsbil/personalbil där M-paket inte alltid går in under gränsen på företagen. De som har frikostigare gränser går nog gärna på 330dM och uppåt. Min farsa köpte en 325dT -09 under hösten 2008 och då var M-sport ett hyfsat dyrt paket. När han köpte en 320dMT -13 så kunde ett M-paket slinka med för merkostnaden inte var så farlig. Jag tycker E90 LCI ser bra ut utan M-sport, annat var det innan LCI. |
|
|
Jag har! Underbar bil!! Vad får man för en -09 320d med Msport och autolåda som gått 9000mil? Ingen iDrive, men skinn, metallic och HiFi ljud samt det vanliga "lullet" som regnsensor, farthållare, bakre park-sens, infällbar dragkrok. Den fronten är så fin tycker jag. Länk //Anders |
|
| M-paket på en LCI är lite pengaslöseri. Bilen är snygg ändå. Vill man lägga så mycket extra pengar så går man väl upp i motor. Men med mjölkmustaschen förstår jag att man vill ha M. Så tänker jag. | |
| Touring finns några stycken, men en sedan går inte att hitta! Har inget behov av en touring och tycker sedanen är snyggare i linjerna (sorry amullo!) | |
|
Kan hålla med om sedanen faktiskt! Men med barnvagn blir det inget alternativ tyvärr. Lycka till med letandet! //Anders |
|
| Sedan är riktigt fin, tidigare letade jag också E90 LCI M-sport fast 325/330/335. Få verkar ha köpt sedanen, färre köpte M-paket och ännu färre med manuell låda. Jag gav upp. | |
|
320d köps med hjärnan, inte med hjärtat. I kombination med att 75%> är tjänstebilar så kvalificerar inte "onödig" utrustning som M-paket inom de vanliga budgetramarna. ------- //Lövet |
|
|
Bortsett från att det inte går in i tjänstebilpakets prisgräns så kan punkteringsfria däck bidra till ökad stötighet som accentueras ytterligare av ett M-chassie - kanske en anledning för komfortåkare att välja bort M-chassie. Skulle jag byte vill jag också ha med M-paket (både chassie och karossplasten) så jag hoppas du hittar vad du söker. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
Transocean |
Jag har en 2011 320dA M-sport sedan. Kollegan har en 316d 2010 utan M-paket. M-paketet ger det lilla extra, helt klart. |
|
Om jag minns rätt så såldes M-sport för kampanjpris på bilar innan LCI, hade själv en Bavaria M-sport som de hette. På LCI var M-sport aldrig inkluderad i ngn kampanj och därför finns det så få. Istället var det Advantage edition som gällde för de flesta. Tiden strax efter finanskrisen var underbar om man skulle köpa bil. Minns att BMW Helsingborg hade kommit över ett antal lemans blåa 320d X-drive m-sport med manuell låda som stått hos generalagenten i över ett år. Pris 359kkr för en flång ny 2009:a, nypriset låg väl närmare 100 upp på en sådan då det var innan kampanjerna på X-drive. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.