|
|
|
|---|---|
|
Jag har gjort en jämförelse av pris på bilpriser.se av en e39 av 02 modell då jag tänkte ge ett bud på en bil. Skillnaden i pris mellan en 520i och 525i som är likvärdiga är nästan 6000 kr vilket är mycket på bilar i den prisklassen. Har jag missat nåt? Varför är 520n så mycket billigare i värderingen? | |
|
Lita inte så mycket på vad bilpriser säger på så gamla bilar. Det är mycket mer skicket som styr. En fin 520 kan mycket väl vara dyrare än en skabbig 525. Själv tycker jag skillnaden borde vara ännu större eftersom 2.2lit motorn är bedrövligt trött och inte passar alls i en så stor bil... ------- //Lövet |
|
|
Ok hade en 523 tidigare som jag var nöjd med som hade 170hk som 520n om man jämför de två motorerna är 520n mkt tröttare? Jag har en hyfsat fräsch 525 men är inte nöjd med automatlådan och bränsleförbrukningen som var nästan 2 dl lägre i blandad körning på min gamla manuella 523. Bor i stan så blir mkt kortkörning. |
|
|
Automatlåda drar en hel del extra vid kortkörningar/stadskörning, men vid långkörning/landsväg är förbrukningen snarlik manuell... 523:an har en 2,5-liters sexa som effektmässigt ligger väldigt nära 525i (dvs. 523 har fler hästar än vad som är officiellt). Skillnad i förbrukning mellan 520i och 525i lär vara marginell så länge man jämför manuella med varandra och automater med varandra. Håller dock med om att skicket är avgörande för priset, hellre en fin 520i än en risig 525i. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
523 är klart starkare än 520. Kolla på vridmomentet och framförallt vilket varvtal det kommer på. 520 2.2 lit har okay effekt men den finns i princip bara vid varvstoppet. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.