AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.283

Finns det några M3 e90 Sedan/manuell/Taklucka eller?

Är ute efter en M3 E90 Sedan Med manuell låda samt taklucka och ingen mörk kulör ?

Är det omöjligt? Har inte hittat en som verkar seriös?

Någon som vill sälja en?

Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Vänd dig till Tyskland om du inte hittar det du vill ha här. Så gjorde jag iaf..
Antalet byggda M3 E90 i Europaversion med ratten på vänster sida var:

VA91: 619st av dessa har 466st 6växlad manuell låda.

PM91: 1216st av dessa har 146st 6växlad manuell låda.

VA91 är innan LCI och PM91 är LCI.

Färger för VA91 och PM91 tillsammans har du här Länk

Du kan fråga på m3portal.com om det överhuvudtaget finns någon bil som du söker i Sverige. Störst chans att hitta en bil har du genom att importera från Nordamerika, amerikaner gillar manuell låda i större grad än övriga förutom att flest M3 E90 exporterats dit. Tyskland kommer inte öka dina möjligheter i så hög utsträckning. Men har du bara sökt i Sverige förstår jag att du inte hittar någon. Du har ett väldigt specifikt önskemål.

Mvh Stephan
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Länk

Det va det närmaste jag kom
Mike
Mitt tips:
Länk
Tack för tipsen, gillar inte röd inredning eller silver :). Jo verkar riktigt svårt.

Håller faktiskt utkik nere i Tyskland men som sagt utbudet tunt och i Sverige är det sämre.

Palladiumsilver är en ljusblå kulör som ska färgmatcha Silverstone metallic.
Länk
Om du kan tänka dig en bil med DKG-låda så är min till salu, se Länk
Nä är riktigt trött på allt som heter automat kan jag säga. Jag har en DKG låda liggandes som jag behöver ett lager till men som sagt BMW har låst allt med getdrag så det går inte att laga denna utan bara kasta i tippen.

Så bäst att hålla sig till Manuell :) Roligare och bibehållen känsla. En mindre sak som kan paja.
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
+1
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Nån som vill sälja en svensksåld M3 E90 med manuell låda UTAN taklucka till mig ?
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Hur gick det för TS, hittade du någon m3a till slut?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.