|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 520d Touring årsmodell 09 (E61) där knappen för automatsikt stängning av bagageluckan har slutat fungera... Har läst runt här på forumet men inte hittat nån som har exakt samma problem så väljer att starta en ny tråd! Bagageluckan öppnar sig bra med knappen i bilen, nyckeln och via luckan, tycker att den går hela vägen upp. Knappen för automatiskt stängning här helt död i öppnat läge, brummar inte till eller låter något alls när jag tycker på den. *Men det konstiga är om jag trycker ner luckan typ halvvägs (se bild) och då trycker på knappen så åker luckan upp igen dvs. då fungerar knappen. *Trycker jag ner luckan halvvägs och trycker på knappen så den den är på väg att öppnas igen men snabbt trycker på den igen så stoppas den för att sen trycka en gång till så stängs den. *Knappen är helt död mellan helt öppnad till halvvägs och precis öppnad till halvvägs. Så det känns som någon lägesindikator är trasig? Läst lite på forumet om att olja till luckan kan vara ett problem och kollade behållare som kanske var 1/3 full bara men om det var problemet borde den väl inte orka öppna eller stänga från halva? Tar tacksamt emot alla tips eller ideér! Mvh. Joakim Länk Länk | |
|
Någon som kan tala om vilken hydraulolja jag ska använda för att fylla på för att testa något... Fått tid på BMW 3sep... |
|
| Jag tror på kabelbrott i bakluckan. Finns en del att läsa om det, om du använder sökfunktionen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.