|
|
|
|---|---|
|
Är en BMW 316 Coupe E36 svår att sälja tro? Det är en rätt ovanlig bil. Priserna ligger i nivå med 318IS & 320. | |
|
Enligt mitt sätt och se så är det ingen vits att köpa en 316C om priserna ligger i samma nivå som dem lite spänstigare alternativen som du själv skriver.. Om du nu äger en dylik så finns det iofs någon som säkert vill ha det snålaste som finns i E36 väg :)snygg är den iaf. Ovanligheten kommer nog som ett brev på posten iom den lite för klena motorn som dem flesta verkar resonera. Inte många som handlar en coupe med minsta motoralternativet. Mvh Janne. |
|
|
Jag har ingen, men funderar på att köpa en andra bil. Vill inte ha en bil som är svår att sälja sen. Jag tröttnar fort på bilarna=) |
|
| Köp den billigt då! :-) | |
|
Jo, det vill man ju alltid=) Men att ge skambud på en fin bil känns inte riktigt rätt. |
|
|
Tjenare. Jag köpte en 319 -91 Sedan som andra bil. Det är inte ofta man ser en 316 Coupé. Jag gissar på att dessa är något dyrare än sedanen, men om man ser till hela E36 serien från början av nittiotalet så tror jag att priserna har sjunkit så mkt på tex 325:orna att 316 blir svårsålda. Eller svårsålda blir de väl egentligen inte om priset ligger rätt. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag fick 56000:- för min 316i Coupe -94 för cirka 3 månader sen. Den hade gått 19000 mil. Den var rätt lätt såld i alla fall. Tog en vecka ungefär. |
|
|
PP: Grattis till en utmärkt affär :) Själv hade jag nog köpt 318is... Med vänlig hälsning //Kalle |
|
| Desto äldre bilen blir desto enklare brukar de lite billigare modellerna i serien blir. Detta är dock något som inte stämmer lika mycket på bmw. Men prisskillnaderna när bilarna blir några år gamla brukar jämnas ut. Om jag skulle köpa en andrabil nu skulle jag välja en 318is. Billig i drift, billigförsäkring men samma körglädje. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.