|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Ska bygga lite ljud i 540n! Hade en 528 förut med busineas stereo som mer eller mindre bara var att byta ut med en adapter och ram. Sålde den och köpte en 540 i h vill bygga ljud i den också. Har den stora navin och det verkar vara lite problem att hitta ram och så till denna. Vill iaf trycka in en enkeldin stereo. Närmare bestämt en alpine 178bt. Monterade ur navin idag och såg att det var inga iso kopplingar in till navin utan bmw egna, en blå och en vit kabel click kabel typ, ni vet såna som finns överallt i e39 orna med ett "plastspänne" ovanpå. Min fråga är då, vet någon en ram som passar in? Samt vilken adapter behöver jag? Med navin urplockat är väl hålet ca 35cm brett och ca 15 högt. Tack! | |
|
Du får dra ström och högtalarkablar från bagaget då navins radiomodul sitter där. Enklast är att bara dra ström fram till den nya stereon och lågnivåkablar till bagaget så driver du dörrhögtalarna på slutsteg och kopplar in dig på högtalarkablaget i bak. Jag hade satt en dsp (ljudprocessor) i bak och streamat med blåtand till den. Då behöver man inte dra några kablar alls och kan låta navi sitta kvar. |
|
|
Okej! Har ett slutsteg till högtalarna redan. Låter väl simplast kanske. Blir det skillnad på ljudet om man byter stereo om man kör högtalarna via slutsteg? Eller ligger all ljud kvalitet i slutsteget? Vill ju ha in baslåda också. |
|
| Ja det kommer bli mycket bättre ljud med en 178bt | |
|
Har letat som en dåre hela kvällen utan framsteg. Det ska enligt förra ägaren sitta ett slutsteg i bilen, finns till och med kvitto med mitt regnr på det. Har kikat vid cd växlaren, bakom där finns det en tom plats där den tydligen ska sitta, men finns inget där. Kikat vid batteriet, finns inget. Kikat vid reservhjulet, inget. Kikat under passagerarstolen samt baksätena, men INGET. Ljuger han eller kan det sitta någon annanstans? |
|
|
Slutsteget sitter bakom CD-vlx om det finns något, om du har det större ljudpaketet annnars drivs allt av radiomodulen (som satt under innergolvet i bagageutrymmet) - (du får skruva loss "mattan" för att komma åt) - jag letade också som en tok på min E39 Touring.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.