|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Precis skaffat en BMW för första gången så är helt grön både på forumet och i BMW sammanhang. När jag startat bilen så lyser en triangel (varning?) till höger om skärmen som berättar hur långt bilen gått, bränsleförbrukning osv. se bild. Länk Vad betyder denna? Ska den lysa? Bilen är nyservad i samband med köp. Stort tack för hjälpen och trevlig helg till er! Andreas | |
|
Om du bläddrar med den lilla joysticken som sitter mitt på venstra blinkerspaken när du står i tännings läge så kommer du till check info tryck längst ut på spaken så talar den om vad som är fel säker bara låg spolar vätske nivå!!!! Plugga på instruktions boken lite så hittar du lättare Mvh Mike |
|
|
Tack för hjälpen. Hittade tidigare. Berodde på att klockan inte var ställd. Läste i instruktionsboken men instruktionerna för denna var lite otydliga tycker jag. mvh Andreas |
|
|
Bilen jag köpte tidigare i år har ej varit servad på BMW-verkstad utan Mekonomen inemellan den vart inbytt på BMW. BMW gjorde då en nollställning utav datorn och således blev serviceintervallerna i datorn fel mot serviceboken. Bilen sa att det skall servas om 3000 mil men då hade den redan enligt boken rullat 1000 mil sedan senaste service. Värt även för dig att kolla över miltal och boken så allt stämmer i framtiden om det är likadant med din bil. // Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.