|
|
|
|---|---|
Henning |
Är det någon som vet om strålkastarna till helljuset klara sig om man sätter i 100wats glödlampor |
Tigerr |
Risk att fästena bränns ut.. Det är inte att rekomendera! Tigerr |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Efter att ha repad åtskilliga elsystem. pga nedsmälta kablar, reläer,blinkerspakar,socklar,mmmm. just pga dessa 100 watts lampor på olika bilmärken. Har du stora reflektorer och inte använder heljus så mycket,samt reläar med nytt kablage typ extraljus så funkar det.Annars blir det dyrt så småningom. MVH Hasso |
|
Det går att använda 100W-lampor i helljuset trots att dom är så små förutsatt att: - strålkastaren inte innehåller plast - att man drar separata "grova" elledningar till och från (till jord) lampan samt har relä som matas direkt från batteriet/startmotorn eller liknande Jag har kört min 3.0S i många år (drygt 20 år) först med orginalstrålkastarna (hel och halvljus) och H1-lampor och senare med 4 st H4-strålkastare med 80/100W-lampor utan några som helst problem. Då får man ju också 4 st halvljus som man kan använda samtidigt om man skulle vilja bryta mot lagen någon gång! Min M5 -95 låter jag dock vara orginal främst för att jag bara kör den på sommaren men också för att den har plasthalvljusreflektor och dom klenaste elkablar jag någonsin sett på en bil. Kan absolut inte klara 100W-lampor utan att byggas om (inte ens helljuset som har plåtreflektor)! Tex jordkabeln från helljuslampan är inget annat än ett skämt! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.